Firmy internetowe muszą odzyskać wiarygodność

Internet i sieci społecznościowe z Doliny Krzemowej korzystają z najbardziej atrakcyjnego modelu biznesowego na świecie: zaoferuj darmowe usługi, zbierz dane osobiste klientów, używaj ich do przyciągnięcia reklamodawców i dokonuj międzynarodowej ekspansji. Problem w tym, że w tym modelu korzyści wywęszyli także szpiedzy.
Firmy internetowe muszą odzyskać wiarygodność

Manifestacja przeciwko internetowej inwigilacji (CC BY-NC-SA ekvidi)

Stąd afery z instytucjami pokroju NSA, które szpiegują użytkowników internetu.

Szefowie firm z Doliny Krzemowej twierdzą, że wynalezienie oprogramowania, które uniemożliwi szpiegowanie to tylko kwestia czasu. Jednak wiara w to, że technologia rozwiąże te problemy jest naiwna. Bill Gates w 2004 r. przekonywał, że w ciągu dwóch lat technologia rozwiąże problem spamu. Jest 2013 r. i problem nadal istnieje.

Firmy internetowe koniecznie muszą odzyskać swoją wiarygodność jako strażnicy poufnych informacji. To będzie wymagać poświęceń i kosztów także po ich stronie. Jeśli tego nie zrobią, poniosą znacznie większe straty niż sądzą.

Cały komentarz na stronie Financial Timesa.

Manifestacja przeciwko internetowej inwigilacji (CC BY-NC-SA ekvidi)

Tagi


Artykuły powiązane

Firmy-zombie podczas pandemii COVID-19

Kategoria: VoxEU
Badanie włoskich firm pokazało, że „firmy-zombie” rzadziej niż przedsiębiorstwa zdrowe otrzymywały w czasie pandemii wsparcie publiczne, co sugeruje, że środki te nie powodowały „zombifikacji” gospodarki.
Firmy-zombie podczas pandemii COVID-19