Dziennikarz z kilkunastoletnim doświadczeniem. Od lat związany z sektorem transportu i infrastruktury analizuje dla nas zmiany zachodzące w tej branży w kraju i zagranicą.
Ekonomista z wykształcenia (absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych UW), dziennikarz z zamiłowania. Pracował m.in. w Pulsie Biznesu i Rzeczpospolitej, później był też rzecznikiem portów lotniczych.
After more than a dozen years of analyses and discussions concerning a new central airport, Poles are now forced to admit that there may be too little time to build a new airport from scratch before Chopin Airport reaches...
Instytut Jagielloński i Fundacja Republikańska postulują zachowanie istniejącego obecnie elektronicznego systemu poboru opłat drogowych od samochodów ciężarowych i autokarów, a nawet jego rozbudowę. Alternatywnym...
Po kilkunastu latach analiz i dyskusji na temat nowego centralnego portu lotniczego dziś pozostaje przyznać, że na wybudowanie nowego portu od podstaw, zanim granice swoich możliwości osiągnie lotnisko Chopina, może...
Na znaczące przyspieszenie inwestycji w infrastrukturę kolejową nie ma co liczyć. Na przeszkodzie stoją ciągnące się od wielu lat braki w kadrze inżynierskiej i zaległości w dokumentacji geodezyjnej. Z tych...
Plany rozbudowy infrastruktury transportowej będą stale narażone na niedotrzymywanie terminów, bo za planowanie inwestycji, ich finansowanie i realizację odpowiadają różne instytucje – uważa Jana Pieriegud,...
Kapitał intelektualny polskiej diaspory to chyba największa inwestycja, której owoców od lat nie umiemy dobrze spożytkować. Nie tylko nie mamy nowoczesnej polityki stosunków z Polonią, lecz zniechęcamy nawet tych...
CE Financial Observer talks with Prof. Aurelia Nowicka from the Adam Mickiewicz University in Poznań and Alicja Adamczak, PhD, the President of the Polish Patent Office.
Na tle państw wysoko rozwiniętych udział polskiego sektora naukowego w liczbie zgłaszanych wynalazków jest wysoki – ponad 40-proc. Ciągle niewiele z tych rozwiązań trafia jednak do przemysłu, bo na Zachodzie to...
Każda gospodarka powinna mieć dostęp do własnego tradycyjnego przemysłu, choćby ze względu na to, że dzięki niemu będzie mogła rozbudowywać swoją infrastrukturę i napędzać eksport. Państwa, które nie...
– W gronie doradców prezydenta przygotowaliśmy wspierające innowacyjność poprawki do ponad 20 ustaw. Opór Ministerstwa Finansów wynika z tego, że pilnuje ono przede wszystkim bieżących, a nie przyszłych kosztów...