NBP nagrodził najlepszych dziennikarzy ekonomicznych

W naszych programach pokazujemy, że nie ma sprzeczności między kapitalizmem i wolnym rynkiem a katolicką nauką społeczną – powiedział ks. Kazimierz Sowa z redakcji Religia.tv, tegoroczny laureat ósmego konkursu im. Władysława Grabskiego dla dziennikarzy ekonomicznych. Jego organizatorem jest NBP i Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich.

Kapituła konkursu przyznała 5 wyróżnień. W kategorii „Prasa ogólnopolska i agencje prasowe” wyróżniony został Grzegorz Cydejko z „Forbesa”. Za najlepszego dziennikarza ekonomicznego piszącego dla prasy regionalnej i lokalnej została uznana Joanna Ćwiek z „Polska The Times Metropolia Warszawska”. Józef Wycisk z Polskiego Radia Katowice otrzymał nagrodę w kategorii „Rozgłośnie radiowe”, a Jerzy Piasny z TV Biznes Polsat w kategorii „Telewizje”. Regulamin konkursu przewiduje nagrodę dla dziennikarza internetowego, którą przyznano Krzysztofowi Kolanie z portalu bankier.pl.

Wszyscy wyróżnieni otrzymali czeki na 10 tys. złotych, a laureat nagrody głównej na 40 tys. złotych.

Program Trzeci Polskiego Radia otrzymał Nagrodę Honorową Prezesa NBP. Ta nagroda jest przyznawana nie indywidualnemu dziennikarzowi, ale redakcji.

Jacek Kowalczyk z „Pulsu Biznesu, Wiktor Legowicz z Programu Trzeciego Polskiego Radia, Igor Miecik z „Newsweeka”, Marek Misiak z „Nowego Życia Gospodarczego”, Beata Piechowska-Orzechowska z TV Biznes Polsat, Grzegorz Siemiończyk z „Gazety Giełdy Parkiet”, Adam Sójka z TVP Katowice, Jacek Strzelecki z „Gazety Bankowej”, Miłosz Węglewski z „Newsweeka” i Sylwia Zadrożna z Programu Pierwszego Polskiego Radia otrzymali nagrody w postaci szkoleniowych wyjazdów studyjnych do Europejskiego Banku Centralnego.

Konkurs o Nagrodę im. Władysława Grabskiego organizowany jest przez Narodowy Bank Polski i Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. W tym roku odbył się po raz ósmy. Jest przeznaczony dla dziennikarzy, którzy w swoich publikacjach najbardziej przyczyniają się do podniesienia poziomu edukacji ekonomicznej polskiego społeczeństwa.


Tagi


Artykuły powiązane

Zamiast patentu – pieniądze

Kategoria: Innowacje w biznesie
System patentowy, który powstał w XVII w. przestał odpowiadać współczesnym uwarunkowaniom ekonomicznym i dziś raczej hamuje niż stymuluje postęp techniczny. Czy to oznacza, że nie ma potrzeby nagradzania innowatorów? Taka potrzeba nadal istnieje, ale należy robić to w inny sposób. Zamiast dawać innowatorom czasowy monopol na komercjalizację wynalazku, większy sens będzie miało przyznawanie nagród pieniężnych.
Zamiast patentu – pieniądze

Złote Szkoły NBP: Jak edukacja ekonomiczna zmienia polskie szkoły

Kategoria: Raporty
Obraz edukacji ekonomicznej w Polsce jest dynamiczny i złożony. W całym kraju wiele organizacji i instytucji – interesariuszy z sektora publicznego, prywatnego oraz organizacji niekomercyjnych tworzy i wdraża projekty edukacyjne zarówno z zakresu ekonomii, jak i finansów. W czerwcu 2024 r. z inicjatywy Rady Edukacji Finansowej, w której NBP ma swojego przedstawiciela, a także we współpracy z OECD, została przyjęta w Polsce „Krajowa Strategia Edukacji Finansowej”. Tym samym nasz kraj dołączył do grona państw, które mają ogólnokrajową strategię na rzecz edukacji finansowej.
Złote Szkoły NBP: Jak edukacja ekonomiczna zmienia polskie szkoły