Nie można zaprzeczać, że to ludzie zmieniają klimat

Klimat nie jest chiński, albo amerykański. Jest globalny. Nie możemy przeprowadzać na nim niezależnych eksperymentów.
Nie można zaprzeczać, że to ludzie zmieniają klimat

(CC BY-NC-SA Len Radin)

Musimy przeprowadzać eksperyment wspólny. To nie jest kwestia wspólnej świadomej decyzji, to rzeczywisty efekt rewolucji przemysłowej. Świadomie decydujemy jednak, żeby tego eksperymentu nie kończyć.

Niestety, przeprowadzanie nieodwracalnych eksperymentów na jedynej planecie, jaką mamy jest nieodpowiedzialne. Byłoby więc także nieracjonalne, gdybyśmy postanowili nie robić nic w celu ograniczenia ryzyka z tym związanego.

Każdy rozsądny czytelnik naukowych raportów na ten temat dojdzie do wniosku, że choć racjonalne jest także porównywanie ewentualnych kosztów takich działań z zyskami, to jednak nieracjonalne jest zaprzeczanie możliwości, że to ludzie są odpowiedzialni za obecne zmiany klimatu.

Całość w Financial Times

(CC BY-NC-SA Len Radin)

Artykuły powiązane

Pieniądz rewolucji węgierskiej

Kategoria: Sektor niefinansowy
Na wieść o krwawo stłumionym powstaniu narodowym w Poznaniu, studenci Politechniki w Budapeszcie zebrali się na placu Bema, gdzie wyrazili poparcie dla polskich robotników. Był 23 dzień października 1956 roku. Następnego dnia kilku manifestantów udało się do rozgłośni radia węgierskiego, aby odczytać szesnastopunktowy manifest. Mieszkańcy Budapesztu spontanicznie dołączali do manifestacji, aż zebrał się tłum.
Pieniądz rewolucji węgierskiej

Polityka przemysłowa: klucz do sukcesu lub zagrożenie dla konkurencyjności

Kategoria: Analizy
Pandemia, problemy z łańcuchami dostaw, przemiany klimatyczne, wojna w Ukrainie i napięcia geopolityczne, a także konkurencja technologiczna (zwłaszcza na rynku samochodów elektrycznych i półprzewodników) postawiły pod znakiem zapytania ideę globalnego wolnego handlu. W efekcie coraz więcej państw i organizacji międzynarodowych wdraża rozwiązania interwencjonistyczne – w tym politykę przemysłową.
Polityka przemysłowa: klucz do sukcesu lub zagrożenie dla konkurencyjności

Technologie cyfrowe zmieniają edukację

Kategoria: Sektor niefinansowy
Pandemia COVID-19 znacząco przyczyniła się do wykorzystania technologii cyfrowych w zdalnej edukacji. Sztuczna inteligencja zmienia ją w zasadniczy sposób, kreując nowe możliwości i ogromny popyt na umiejętności cyfrowe w gospodarce. To wiąże się z masowymi szkoleniami w celu zdobycia nowych kwalifikacji. Procesy te nie są jednak wolne od wyzwań i zagrożeń.
Technologie cyfrowe zmieniają edukację