Eurostat: W 2023 r. kraje UE importowały 2,7 mln ton kawy

W 2023 r. kraje UE zaimportowały 2,7 mln ton kawy o wartości 10,6 mld euro – podał Eurostat.

Większość kawy importowanej w 2023 r. pochodziła z 2 krajów: Brazylii (921 900 ton, czyli 34 proc. całkowitego importu poza UE) i Wietnamu (652 000 ton, czyli 24 proc.).

Importowano także z Ugandy (206 500 ton, 8 proc.), Hondurasu (168 800 ton, 6 proc.), Indii (118 100 ton, 4 proc.), Kolumbii (112 700 ton, 4 proc.), Peru (83 000 ton, 3 proc.) i Indonezji (68 300 ton, 2 proc.).

Największym importerem w UE były Niemicy (911 300 ton, czyli 33 proc. całkowitego importu poza UE), a następnie Włochy (624 600 ton, 23 proc.), Belgia (278 200 ton, 10 proc.), Hiszpania (249 500 ton, 9 proc.) i Francja (184 000 ton, 7 proc.).

map/ osz/


Artykuły powiązane

Produkcja antyimportowa nie zastąpi Rosji importu

Kategoria: Trendy gospodarcze
Nasilające się sankcje coraz bardziej ograniczają dostęp Rosji do rynku międzynarodowego. Najwięcej uwagi skupia rosyjski eksport surowców (ropy, gazu, węgla), jednak dla Kremla dużo groźniejsze są ograniczenia dotyczące importu.
Produkcja antyimportowa nie zastąpi Rosji importu

Polska na drodze do uniezależnienia się od rosyjskich paliw

Kategoria: Trendy gospodarcze
Wojna w Ukrainie przyczyniła się do niezwykle dynamicznych zmian w strukturze geograficznej polskiego importu. Rosja, po raz pierwszy od wielu dekad, nie jest już najważniejszym dostawcą paliw do Polski. Wraz z kolejnymi pakietami unijnych sankcji znaczenie Rosji będzie się jeszcze zmniejszać.
Polska na drodze do uniezależnienia się od rosyjskich paliw

Paliwa z Rosji na cenzurowanym

Kategoria: Trendy gospodarcze
Przez dziesięciolecia Rosja była dla Polski dominującym dostawcą ropy naftowej, gazu ziemnego, produktów naftowych oraz węgla. Już po roku od rozpoczęcia rosyjskiej agresji przeciwko Ukrainie Polska przestała jednak importować z Rosji najważniejsze surowce energetyczne. Zostały one zastąpione przez paliwa pochodzące z innych krajów. Dane statystyk handlu zagranicznego wskazują, że przedmiotem importu z Rosji pozostał obecnie tylko gaz LPG.
Paliwa z Rosji na cenzurowanym