GfK: Indeks nastrojów niemieckich konsumentów na II: -6,7 pkt.

Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na luty wyniósł -6,7 pkt. wobec -6,9 pkt. miesiąc wcześniej, po korekcie z -6,8 pkt. – podała w komunikacie grupa badań rynkowych GfK. Analitycy spodziewali się indeksu na poziomie -8,0 pkt.

Wskaźnik oczekiwań biznesowych wyniósł 22,8 pkt. wobec 17,1 pkt. poprzednio.

Indeks oczekiwań co do dochodów wyniósł 16,9 pkt. wobec 6,9 pkt. poprzednio.

Wskaźnik gotowości do wydawania pieniędzy przez konsumentów wyniósł zaś 5,2 pkt. wobec 0,8 pkt. poprzednio.

aj/ ana/


Artykuły powiązane

Pandemia podniosła oczekiwania inflacyjne konsumentów w strefie euro

Kategoria: Trendy gospodarcze
To, w jakim stopniu średnio- i długookresowe oczekiwania inflacyjne reagują na przejściowe czynniki, ma wpływ na dynamikę inflacji. Badanie pokazało, że silny szok pandemiczny przyczynił się do wzrostu oczekiwań inflacyjnych konsumentów w strefie euro.
Pandemia podniosła oczekiwania inflacyjne konsumentów w strefie euro