GUS: Nowe zamówienia najbardziej rosły w produkujących odzież

Nowe zamówienia w przemyśle najbardziej rosły w podmiotach produkujących odzież – podał Główny Urząd Statystyczny.

GUS podał, że nowe zamówienia w przemyśle w sierpniu 2022 r. wzrosły o 31,5 proc., po wzroście o 29,8 proc. rdr miesiąc wcześniej.

Według GUS nowe zamówienia wzrosły w skali roku we wszystkich badanych działach przetwórstwa przemysłowego, w tym najbardziej – w podmiotach specjalizujących się w produkcji odzieży (blisko trzykrotnie).

GUS podał, że w dużym stopniu zwiększyły się one również m.in. w produkcji pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o ok. 59 proc. (przy czym w tym dziale rok wcześniej notowano ich spadek o ok. 21 proc.).

Większy od przeciętnego w badanych przedsiębiorstwach był również wzrost wartości nowych zamówień m.in. w produkcji wyrobów z metali, chemikaliów i wyrobów chemicznych, komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych oraz wyrobów tekstylnych.

map/ ana/


Artykuły powiązane

Brexit zmienił polski handel z Wielką Brytanią

Kategoria: Analizy

Po brexicie zmalało znaczenie rynku brytyjskiego w polskim eksporcie towarów. Udało nam się jednak utrzymać udział w imporcie Wielkiej Brytanii, a i eksporterzy wielu produktów umocnili swoją pozycję.

Brexit zmienił polski handel z Wielką Brytanią

Przez 75 lat ceny nieruchomości nie rosły?

Kategoria: Trendy gospodarcze
Od końca XIX do połowy XX w. ceny domów w krajach rozwiniętych nie zwiększały się; podwyżki płacy minimalnej w Polsce w 2/3 kraju nie zmniejszyły zatrudnienia; praca skazanych na krótsze wyroki zwiększa prawdopodobieństwo recydywy – to tylko niektóre z wniosków z ekonomicznych prac naukowych.
Przez 75 lat ceny nieruchomości nie rosły?

Świat jednak kupuje

Kategoria: Raporty
Eksporterzy z Chin, Tajwanu i Wietnamu to najwięksi beneficjenci gwałtownych zmian na handlowej mapie świata w wyniku trwającego już od ponad roku koronawirusa. Pomimo pandemii świat kupuje coraz więcej sprzętu telekomunikacyjnego, wyposażenia biur i tekstyliów, a te dostarcza przede wszystkim Azja.
Świat jednak kupuje