GUS: W X w portach przeładowano 12,7 mln ton ładunków

W październiku 2022 r. w portach morskich przeładowano 12,7 mln ton ładunków, co oznacza wzrost o 45,5 proc. rdr – podał Główny Urząd Statystyczny.

Jak wskazuje GUS, utrzymał się wzrost ładunków masowych ciekłych, choć był mniejszy niż w poprzednich miesiącach (wyniósł 15,0 proc., w tym przeładunek ropy naftowej łącznie z przetworami naftowymi – 5,0 proc.).

Odnotowano wysoki wzrost (o 141,7 proc.) przeładunków ładunków masowych suchych (w tym węgla i koksu ponad sześciokrotny).

Zwiększyły się także przeładunki ładunków drobnicowych (o 24,9 proc.) oraz kontenerów (o 21,5 proc.).

Podobnie jak w sierpniu br. i we wrześniu br. mniejsze niż przed rokiem były przeładunki ładunków tocznych (o 4,7 proc.).

pat/ asa/


Artykuły powiązane

Portowe trzy gracje szukają inwestorów

Kategoria: Analizy
Do istniejącego DCT w Gdańsku polskie porty chcą zbudować jeszcze trzy kontenerowe terminale głębokowodne. Czy dojdzie do polsko-polskiej konkurencji o armatorów, spedytorów i ładunki?
Portowe trzy gracje szukają inwestorów

Mechanizm granicznego podatku węglowego UE a WTO

Kategoria: Trendy gospodarcze
Chcąc uniknąć jakichkolwiek negatywnych reakcji, Unia Europejska powinna współpracować z innymi członkami Światowej Organizacji Handlu w celu ustalenia podstawowych zasad stosowania mechanizmów granicznego podatku węglowego.
Mechanizm granicznego podatku węglowego UE a WTO

Ukraińskie porty – koncesja pomoże rozwiązać problemy?

Kategoria: Trendy gospodarcze
Pandemia koronawirusa oszczędziła ukraińską branżę portową. Jednak Ukraina nie radzi sobie z zarządzaniem portami strategicznymi z punktu widzenia nastawionej na eksport surowców gospodarki i zdecydowała się oddać kontrolę nad nimi prywatnym zarządcom.
Ukraińskie porty – koncesja pomoże rozwiązać problemy?