Indeks nastrojów konsumentów w Niemczech na XII: -1,6 pkt.

Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na grudzień wyniósł -1,6 pkt. wobec 1,0 pkt. miesiąc wcześniej, po korekcie z 0,9 pkt. – podała w komunikacie grupa badań rynkowych GfK. Analitycy spodziewali się indeksu na poziomie -1,0 pkt.

Wskaźnik oczekiwań biznesowych wyniósł 31,0 pkt. wobec 46,6 pkt. poprzednio.

Indeks oczekiwań co do dochodów zniżkował do 12,9 pkt. z 23,3 pkt. poprzednio.

Wskaźnik gotowości do wydawania pieniędzy przez konsumentów wyniósł zaś 9,7 pkt. wobec 19,4 pkt. poprzednio.(PAP Biznes)

aj/ asa/


Artykuły powiązane

Inflacyjna fatamorgana konsumentów

Kategoria: Analizy
W czasach, gdy wiele banków centralnych prowadzi politykę pieniężną w oparciu o stopy bliskie zera lub ujemne, wzrasta rola oczekiwań nie tylko w odniesieniu do przyszłych stóp procentowych, ale również inflacji. Bankierzy centralni chcą wpływać na oczekiwania inflacyjne konsumentów.
Inflacyjna fatamorgana konsumentów