Kantar Consumer Index spadł w listopadzie w Polsce o 2,9 pkt

Kantar Consumer Index spadł w listopadzie 2022 r. w Polsce o 2,9 pkt do -42,6 pkt – wynika z najnowszego badania Kantar.

„Szczególnie duże spadki są obserwowalne w przypadku zmian oraz prognoz nastrojów w odniesieniu zarówno do gospodarstw domowych, jak i gospodarki kraju” – napisano w komentarzu.

„Wydaje się więc, że przy obecnym poziomie inflacji okres świąteczny, związany z większymi wydatkami raczej straszy niż cieszy. Tym bardziej, że tuż za rogiem tej świątecznej atmosfery czekają duże podwyżki za prąd i gaz” – dodano.

map/ osz/


Artykuły powiązane

Cenowe napięcie

Kategoria: Analizy
W najbliższych latach prąd będzie znacznie drożał niemal w całej UE, także w Polsce. To właśnie nasz kraj poniesie największe koszty związane z transformacją sektora elektroenergetycznego, wymuszoną przez unijną politykę klimatyczną.
Cenowe napięcie

Dane przedwojenne a wzrost inflacji po pandemii COVID-19

Kategoria: Trendy gospodarcze
Kluczowe pytanie w debacie na temat skokowego wzrostu inflacji po pandemii COVID-19 odnosi się do jego charakteru: czy jest on trwały czy przejściowy. Badanie wskazuje, że wykorzystywanie do oszacowania trendu inflacyjnego zbiorów danych obejmujących nękaną skokowymi wzrostami inflacji pierwszą połowę XX wieku może okazać się przydatne przy wyjaśnianiu ścieżki inflacji w okresie po pandemii.
Dane przedwojenne a wzrost inflacji po pandemii COVID-19

Tydzień w gospodarce

Kategoria: Raporty
Przegląd wydarzeń gospodarczych ubiegłego tygodnia (11-15.04.2022) – źródło: dignitynews.eu
Tydzień w gospodarce