Kantar Consumer Index wzrósł w maju w Polsce o 4,2 pkt

Kantar Consumer Index wzrósł w maju 2023 r. w Polsce o 4,2 pkt do -25,7 pkt – wynika z najnowszego badania Kantar.

„Spadający wskaźnik inflacji oraz pojawienie się tańszych, sezonowych produktów spożywczych poprawiają samopoczucie badanych oraz dają wiarę na lepsze następne miesiące” – napisano w komentarzu do badania.

„Szczególnie jest to widoczne w ocenie sytuacji własnego gospodarstwa domowego, gdzie po raz pierwszy od ponad roku przeważają oceny pozytywne” – dodano.

map/ osz/


Artykuły powiązane

Obawy o finanse a krańcowa skłonność do konsumpcji

Kategoria: Trendy gospodarcze
Wyniki prowadzonego w czasie pandemii badania, pokazują, że brytyjskie gospodarstwa domowe, obawiające się o swoją przyszłość finansową - w przypadku jednorazowej korzystnej zmiany dochodu -  zamierzają jednak wydać na konsumpcję więcej niż pozostałe.
Obawy o finanse a krańcowa skłonność do konsumpcji

Krótkoterminowe trudności, długoterminowe szanse

Kategoria: Trendy gospodarcze
Napływ imigrantów z Ukrainy w czasie obecnej wojny krótkoterminowo powoduje trudności, natomiast w długim terminie jest szansą na uzupełnienie polskiego rynku pracy - mówi Obserwatorowi Finansowemu Beata Javorcik, Główna Ekonomistka EBOR.
Krótkoterminowe trudności, długoterminowe szanse

Inflacja cen żywności zagraża najbiedniejszym

Kategoria: Trendy gospodarcze
Badanie pokazało, że silne przyspieszenie wzrostu cen żywności ma istotnie negatywny wpływ na poziom dobrobytu gospodarstw domowych w krajach rozwijających się. Utrzymanie tego zjawiska pogłębi istniejące nierówności społeczne.
Inflacja cen żywności zagraża najbiedniejszym