UE: Wydatki na import aut hybryd. i elektr. w ’23: 44,6 mld euro

Kraje UE wydały w 2023 roku na import aut hybrydowych i elektrycznych 44,6 mld euro, o 21 proc. więcej rdr – podał Eurostat.

Wartość importu w pełni elektrycznych samochodów wyniosła 20,2 mld euro, a następnie samochody hybrydowe bez napędu typu plug-in (15,5 mld euro) i samochody hybrydowe typu plug-in (8,9 mld euro).

Trzy największe kraje spoza UE, z których UE importowała samochody elektryczne, to Chiny, z 9,7 mld euro (co odpowiada 48 proc. całkowitego importu samochodów elektrycznych), następnie Korea Południowa (4,3 mld euro) z udziałem procentowym wynoszącym 21 proc. i Wielka Brytania (2,1 mld euro) z udziałem wynoszącym 10 proc.

 

map/ ana/


Artykuły powiązane

Europejska branża motoryzacyjna na zakręcie

Kategoria: Innowacje w biznesie
Elektryfikacja stała się wielkim wyzwaniem europejskiej motoryzacji. Chińskie firmy mają większe doświadczenie na tym polu, produkują pojazdy dobrej jakości, a do tego szybciej i taniej. Europa nie jest bez szans, ale musi zbudować odpowiedni ekosystem wokół całej branży i uczyć się od chińskich graczy.
Europejska branża motoryzacyjna na zakręcie

Niemiecka motoryzacja na rozdrożu

Kategoria: Innowacje w biznesie
„Jeśli upadnie przemysł samochodowy, upadną Niemcy” – pisze dobitnie Gabo Steingart w niedawno opublikowanym artykule na łamach magazynu Focus. Wielu ekspertów i komentatorów coraz częściej zwraca uwagę na słabnącą siłę flagowego przemysłu naszych zachodnich sąsiadów. Niemiecka motoryzacja przegapiła epokę elektryczności. Czy to tylko nieco dłuższy pit-stop czy może bezpowrotne stracenie „pole position”?
Niemiecka motoryzacja na rozdrożu

Automotive: baterie przyszłości (powoli) nadchodzą

Kategoria: Innowacje w biznesie
Czym są baterie półprzewodnikowe i czym różnią się od tych stosowanych dziś w samochodach? Dlaczego wielu ekspertów uważa je za przełom w motoryzacji i rozwoju elektromobilności?
Automotive: baterie przyszłości (powoli) nadchodzą