UK: Nastroje konsumentów we IX poprawiły się, tego nie oczekiwano

We wrześniu 2020 r. nastroje brytyjskich konsumentów niespodziewanie się poprawiły – wskaźnik zaufania wyniósł -25,0 pkt wobec -27,0 pkt w lipcu 2020 r. podał GfK NOP Ltd.

Analitycy prognozowali -27 pkt. Wskaźnik prognoz gospodarczych na następne 12 miesięcy wyniósł -38,0 pkt wobec -42,0 pkt poprzednio.

Ocena przyszłych dochodów konsumentów na ten okres to 1,0 pkt, wobec 1 pkt poprzednio.

Plany dużych zakupów wśród Brytyjczyków to -21,0 pkt wobec -25,0 pkt w poprzednim miesiącu.

W lipcu 2008 r. indeks zaufania konsumentów w Wielkiej Brytanii spadł do najniższego poziomu, jaki kiedykolwiek notowano -39 pkt. Wskaźnik wyliczany jest od 1974 r.

aj/asa/


Artykuły powiązane

Twardy brexit coraz bliższy

Kategoria: Trendy gospodarcze
Brexit bez porozumienia z Unią Europejską może doprowadzić w Wielkiej Brytanii do niedoborów żywności, paliw i lekarstw, a także do twardej granicy między Irlandią Północną a Republiką Irlandii. Dla Unii Europejskiej to też nie wróży nic dobrego.
Twardy brexit coraz bliższy

Rynek detaliczny w Polsce: rozwój e-commerce i nowe wyzwania

Kategoria: Analizy
W ślad za zmieniającymi się preferencjami klientów struktura rynku detalicznego w Polsce uległa istotnym zmianom. Nastąpiła jego wyraźna koncentracja. Silnie rozwinął się rynek handlu elektronicznego. Pandemia wpłynie na pogłębienie tych procesów – piszą eksperci NBP.
Rynek detaliczny w Polsce: rozwój e-commerce i nowe wyzwania

Inflacyjna fatamorgana konsumentów

Kategoria: Analizy
W czasach, gdy wiele banków centralnych prowadzi politykę pieniężną w oparciu o stopy bliskie zera lub ujemne, wzrasta rola oczekiwań nie tylko w odniesieniu do przyszłych stóp procentowych, ale również inflacji. Bankierzy centralni chcą wpływać na oczekiwania inflacyjne konsumentów.
Inflacyjna fatamorgana konsumentów