Wspomnienie krachu giełdy z 1987 straszy w USA

Każdy krach gospodarczy pokutuje jeszcze długo w umysłach ludzi. Jako memento. Wielu ekonomistów przywołuje wydarzenia z 1987. Big Picture przytacza wspomnienie amerykańskiego inwestora z tego okresu. Wtedy w ciągu jednej nocy ludzie tracili dziesiątki tysięcy dolarów wskutek giełdowego krachu. Atmosferę tamtych dni pozwala smakować Nightly Business Report.

Big Picture blogwraca do katastrofy z 1987 r. Wtedy Dow Jones spadł z 2700 do 90 punktów. Tak było 19 pazdziernika 1987 r.  Ale jak przypomina Big Picture, notowania rynkowe spadły najniżej nie 19 października, ale kilka miesięcy później, w grudniu. Fala kryzysu spiętrzyła się wówczas najbardziej. Big Picture zauważa, że także w ten sposób rozwijał się obecny kryzys. A notowania z 16 października z tego roku są bliźniaczo podobne do tych z 1987 r.

Atmosferę z 1987 r. poczujemy, oglądając The Nightly Business Reportz tamtego okresu. Yves Smith z Naked Capitalist blog przypomina, że podobnie jak dziś, media zajmowały się wtedy bardziej politycznymi bitwami, niż rzeczywistymi problemami ekonomicznymi.


Tagi


Artykuły powiązane

Inflacja na nowo straszy z kontenera

Kategoria: Oko na gospodarkę
Aż 10-krotnie wzrósł koszt frachtów morskich, gdy jesienią ’21 r. gospodarka światowa zaczęła się szybciej rozwijać po zelżeniu pandemii. Dodało to 1,5 pp. impulsu do globalnej inflacji. Wojna i ponowne ogniska wirusa w portach Chin na nowo podnoszą koszty transportu.
Inflacja na nowo straszy z kontenera

Giełdy są czymś więcej niż tylko platformami handlu

Kategoria: Rynki kapitałowe
Współczesne zautomatyzowane giełdy wcale nie są tylko bezdusznym miejscem handlu – twierdzi Juan Pablo Pardo-Guerra w książce „Automating Finance”.
Giełdy są czymś więcej niż tylko platformami handlu

Success of business and private aviation companies

Kategoria: Business
In anticipation of the return of more commercial airlines to the European sky, this air gap is filled by private and small business planes whose number of landings and departures with tourists and business travelers is expressed in several hundred per day at all airports across Europe.
Success of business and private aviation companies