Dlaczego Amerykanie nie słyszą prawdy na temat stanu gospodarki? Idziemy w kierunku drugiego dna kryzysu – ale tego się nie dowiesz z wiadomości dochodzących z Wall Street i Waszyngtonu.
Konsumpcja stanowi 70 proc. amerykańskiego PKB, a zaufanie konsumentów spada. Dziś jest niższe niż w najniższym punkcie Wielkiej Recesji.
Sondaż Reutera i University of Michigan pokazuje 10 proc. spadek tego indeksu w marcu. Jest to 10. najgorszy wynik odnotowany w historii. Część winy spada na rosnące ceny paliw i żywności. Inny indeks zaufania konumentów, właśnie opublikowany, pokazuje że jest ona na poziomie najniższym od 5 miesięcy. To w znacznej mierze jest efekt oczekiwanych niższych płac i mniejszej ilości pracy w nadchodzących miesiącach.
Pesymistycznie nastawieni konsumenci kupują mniej. A mniejsza sprzedaż oznacza, że przed nami rysują się problemy gospodarcze.
Dalsza część artykułu na stronie Christian Science Monitor.