Sytuacja Niemiec szybko się nie poprawi
Kategoria: Trendy gospodarcze
Krzemowa Dolina (CC BY-SA Patrick Nouhailler)
Przebadał 759 innowacyjnych firm z 17 krajów i doszedł do wniosku, że „firmy innowacyjne są do siebie podobne, tak samo jak podobne do siebie są firmy przestarzałe i odstające od konkurentów.” Nie ma to wiele wspólnego z miejscem na mapie i „kulturą norodową”. Niemcy, Chiny, Stany Zjednoczone – innowacyjne przedsiębiorstwa łączy taka sama kultura… korporacyjna. Jej główne elementy to skoncentrowanie na tym, jak rynek będzie wyglądał w przyszłości, brak skrupułów w „kanibalizowaniu” własnych produktów (na przykład Apple wykończyło własnego iPoda, ale dało w zamian inne produkty), skłonność do ryzyka, system wewnętrznej konkurencji w samej firmie.
Chandy zadaje pytanie, czy pożądanym byłoby, gdyby wszystkie firmy świata stały się do siebie podobne? – Tak – odpowiada – ale z zastrzeżeniem. Niektóre z grup terrorystycznych są bardzo innowacyjne, kryzys finansowy to według niektórych wynik zbyt dużej innowacyjności. Wierzę jednak, że generalnie dobre innowacje wypierają złe.
>>Cały komentarz na stronie London Business School
(oprac. SS)