Banki mają w nosie walkę o klienta

Największe banki nie wysilają się zbytnio, by zdobywać nowych klientów – czytamy w raporcie opublikowanym przez brytyjski urząd zajmujący się konkurencją i rynkiem finansowym. Ale czy to niespodzianka?
Banki mają w nosie walkę o klienta

(CC BY Pictures of Money)

Nie. Ktokolwiek miał jakiś powód by wybrać się do swojego banku, dobrze wie, że nikomu nie zależy tam, by zatrzymać starych klientów, albo pozyskać nowych. Dlaczego miało by zależeć?

Jesteśmy takimi pasywnymi konsumentami bankowych usług, że oni nie muszą o nas walczyć! Jesteśmy przecież tak skorzy wierzyć, że istnieje coś takiego, jak „darmowy lunch” pod postacją konta osobistego oraz – jednocześnie! – że banki na tym, że nam takie konta oferują zarabiają. To są poglądy wykluczające się. Banki umiejętnie wykorzystują każdą okazję, by wcisnąć namróżne produkty, czy ich potrzebujemy, czy nie. To ich źródło zarobku.

Cały komentarz na stronie Guardiana.

(CC BY Pictures of Money)

Otwarta licencja


Tagi


Artykuły powiązane

Banki w epoce digitalizacji

Kategoria: Analizy
Duża część banków będzie musiała zmierzyć się z zagrożeniami wynikającymi z dynamicznych procesów digitalizacji w warunkach globalnego spowolnienia gospodarczego. Wymusi to zmianę tradycyjnych modeli biznesowych.
Banki w epoce digitalizacji

Banki nie biorą pieniędzy z powietrza

Kategoria: VoxEU
Banki komercyjne tworzą prywatne pieniądze, przekształcając niepłynne aktywa czyli zdolność kredytobiorcy do spłaty w przyszłości w płynne, czyli depozyty bankowe. W przeciwnym razie szybko stałyby się niewypłacalne.
Banki nie biorą pieniędzy z powietrza