Banki mają w nosie walkę o klienta

Największe banki nie wysilają się zbytnio, by zdobywać nowych klientów – czytamy w raporcie opublikowanym przez brytyjski urząd zajmujący się konkurencją i rynkiem finansowym. Ale czy to niespodzianka?
Banki mają w nosie walkę o klienta

(CC BY Pictures of Money)

Nie. Ktokolwiek miał jakiś powód by wybrać się do swojego banku, dobrze wie, że nikomu nie zależy tam, by zatrzymać starych klientów, albo pozyskać nowych. Dlaczego miało by zależeć?

Jesteśmy takimi pasywnymi konsumentami bankowych usług, że oni nie muszą o nas walczyć! Jesteśmy przecież tak skorzy wierzyć, że istnieje coś takiego, jak „darmowy lunch” pod postacją konta osobistego oraz – jednocześnie! – że banki na tym, że nam takie konta oferują zarabiają. To są poglądy wykluczające się. Banki umiejętnie wykorzystują każdą okazję, by wcisnąć namróżne produkty, czy ich potrzebujemy, czy nie. To ich źródło zarobku.

Cały komentarz na stronie Guardiana.

(CC BY Pictures of Money)

Otwarta licencja


Tagi


Artykuły powiązane

Szybko otwierają się bankowe okna na świat

Kategoria: Usługi finansowe
Z 2,5 do 1,4 mld zmalała w świecie w ostatniej dekadzie liczba osób dorosłych i prawie dorosłych, które nie mają własnego konta w banku czy innej instytucji finansowej. Świat szybciej radzi sobie z niedostatkiem „ubankowienia” niż wyżywienia. W rozwoju bankowości mobilnej największe postępy czyni Afryka.
Szybko otwierają się bankowe okna na świat

Niuanse chińskiego systemu finansowego

Kategoria: Analizy
W chińskim systemie finansowym banki są instrumentem realizacji celów gospodarczych rządu. Otwartym pozostaje pytanie, jak długo rola ta będzie utrzymana.
Niuanse chińskiego systemu finansowego