Serwisy społecznościowe wejdą w bankowość

Niektórzy bankierzy i analitycy sądzą, że Google, Facebook, Amazon i tym podobne serwisy nigdy nie wejdą na serio w mocno regulowany, niskomarżowy biznes, jakim jest bankowość. Nie zgadzam się.
Serwisy społecznościowe wejdą w bankowość

Mark Zuckerberg (CC BY-NC jdlasica)

Co więcej, sądzę, że banki nieprzygotowane na takich konkurentów czeka pewna śmierć.

Technologia do tej pory zrewolucjonizowała wiele branż. Bankowość jest kolejna. Za 2-3 lata tylko 5 proc. interakcji z klientem będzie odbywać się przy okienku. Zasady się zmieniły i wyrasta nowa liga konkurentów.

Nowi gracze powstają dzięki niedoskonałościom tradycyjnych banków. Te niedoskonałości to m.in. przestarzałe systemy, czy kosztowne sieci dystrybucyjne. Dotąd większość nowych konkurentów (PayPal, Square, iZettle, SumUp, czy Dwolla) jest uważana za niszę. Jednak, wkrótce mogą dokonać ekspansji i szukać sojuszników. Z całą pewnością wejdą w to wielkie, dysponujące miliardami użytkowników marki cyfrowego świata.

>>Cały komentarz na stronie Financial Timesa

oprac. SS

Mark Zuckerberg (CC BY-NC jdlasica)

Tagi