• Barry Ritholtz

W debacie o zmianach klimatu chodzi o biznes, nie naukę

29.01.2014
Dziennik "New York Times" podaje, że Coca-Cola - istotna spółka indeksu Dow Jones Industrial Average na giełdzie w Nowym Jorku – zaczęła uświadamiać sobie wpływ zmian klimatu na jej model biznesowy.

(CC BY-NC Gerald Stolk)


Wzrost liczby anomalii pogodowych, susz, powodzi i innych wydarzeń metereologicznych powiązanych z klimatem zaczął niszczyć strukturę produkcji w firmie, zaburzając łańcuch dostaw półproduktów. Niektóre „istotne składniki” są obecnie trudniej dostępne. Globalne ocieplenie jest w tym kontekście widziane jako siła obniżająca wzrost PKB, podnosząca ceny żywności i surowców, niszcząca łańcuchy zaopatrzenia i potegująca ryzyko finansowe.

Tak więc debata dotycząca zmian klimatu nie jest już debatą o tym, czy to, człowiek, czy natura, je wywołuje. Teraz pytania są inne:  jak dotkną one biznesu? Jak wpłyną na inwestycje? Kto wygra, a kto na nich straci?

Cały komentarz na stronie Bloomberga.


Tagi


Artykuły powiązane

Popularne artykuły

test