Ewolucjonizm w zarządzaniu: menedżerowie Darwina

Ewolucjonizm w zarządzaniu: menedżerowie Darwina

„Ewolucjonizm w zarządzaniu: menedżerowie Darwina” Łukasz Sułkowski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2010

Publikacja podejmuje wątki zastosowania perspektywy neoewolucjonistycznej w naukach społecznych, a szczególnie w naukach o zarządzaniu. Paradygmat neoewolucyjny może być przydatny przy wyjaśnianiu takich zagadnień jak: kultura organizacyjna, sprawowanie władzy, przywództwo, kierowanie ludźmi, podejmowanie decyzji i ryzyka, marketing i zarządzanie strategiczne. Autor skłania się do wyodrębnienia nowego pola badawczego, tj. zarządzania ewolucyjnego, łączącego organizację i zarządzanie z psychologią ewolucyjną oraz ekonomią behawioralną.

Łukasz Sułkowski – prof. nauk ekonomicznych; Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi.

„Ewolucjonizm w zarządzaniu: menedżerowie Darwina” Łukasz Sułkowski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2010

Otwarta licencja


Artykuły powiązane

Nic co ludzkie nie będzie nam obce

Kategoria: Sektor niefinansowy
Każdego ranka, gdy smartfon budzi nas i dostarcza spersonalizowane wiadomości oraz prognozę pogody na podstawie naszej lokalizacji, wchodzimy w interakcję z AI. Zadajemy pytania Siri lub Alexii, które stały się codziennymi kompankami, jednocześnie ufając, że Google Maps zrobi dla nas analizę ruchu ulicznego w czasie rzeczywistym, aby zaplanować jak najszybszą trasę do pracy. Spotify dobiera muzykę zgodnie z naszymi wcześniejszymi preferencjami, a Chat GPT, na naszą prośbę redaguje tekst wiadomości, którą mamy zamiar wysłać e-mailem. W końcu sprawdzamy konto bankowe i nawet nie zastanawiamy się, jak działają aplikacje chroniące nas przed oszustwami i oferujące spersonalizowane porady finansowe.
Nic co ludzkie nie będzie nam obce

Wpływ nauki na kształtowanie zrównoważonego rozwoju AI

Kategoria: Sektor niefinansowy
Sztuczna inteligencja, czy nam się to podoba, czy nie, staje się integralną częścią naszej codzienności. Jak żadna inna ze stosowanych do tej pory technologii o szerokim zastosowaniu (General Purpose Technology, jak np. maszyna parowa, telegraf, komputer czy półprzewodnik), AI kształtuje społeczne zachowania – wpływa na ludzkie decyzje, na budowanie relacji, na poglądy, społeczne wartości i etykę oraz prywatność.
Wpływ nauki na kształtowanie zrównoważonego rozwoju AI

Błędy reputacyjne w biznesie – jak utrata zaufania niszczy wartość firm

Kategoria: Analizy
Reputacja to najcenniejsze aktywo współczesnego przedsiębiorstwa. Niestety, często budowaną latami można stracić w 10 sekund. Skandale bywają bowiem kosztowniejsze niż straty finansowe – niszczą markę i długoterminową wartość przedsiębiorstwa. Przekonało się o tym wielu prawdziwych gigantów. Jak mniejsi gracze mogą ustrzec się przed ich błędami?
Błędy reputacyjne w biznesie – jak utrata zaufania niszczy wartość firm