Bez kategorii

Ekonomia według Łukaszenki
Kamil Kłysiński, Katarzyna ZarzeckaBiałoruski dyktator w ostatnich latach ostatecznie zdegenerował gospodarkę. – Pojawiają się szalone pomysły Łukaszenki o sprowadzeniu 150 tys. Pakistańczyków, co powoli jest wdrażane – stwierdził Kamil...

Sposoby finansowania obronności przez kraje
Przemysław StaciwaEskalacja wydatków na zbrojenia zmusza państwa do poszukiwania nowych strategii finansowania obronności, często kosztem innych priorytetów społecznych i gospodarczych. Jak USA, Chiny, Japonia, Niemcy i Finlandia radzą...

O porażce polityki klimatycznej sterowanej z Brukseli
Sebastian StodolakCzy Unia Europejska przyzna w końcu, że próba centralnego sterowania klimatem skazana jest na niepowodzenie i odda sprawę w ręce rynku?

Amerykański sen na kredyt
Piotr RosikCzy realizacja amerykańskiego snu na kredyt zakończy się koszmarem? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć R. Christopher Whalen w książce „Inflated: Money, Debt, and the American Dream”.

Bitcoin – rewolucja wchłonięta przez system
Marek PielachKiedyś skomplikowane operacje w sieci dla anarcho-kapitalistów, wkrótce forma aktywów inwestycyjnych dla amerykańskich emerytów dostarczana przez miliarderów z Wall Street – bitcoin przez prawie 17 lat przeszedł...

Ważne powody współpracy UE z Indiami i ich znaczenie dla Polski
Mariusz TomczakDo końca 2025 r. mają zakończyć się unijno-indyjskie negocjacje umowy o wolnym handlu. Ma to być porozumienie przynoszące obu stronom nie tylko ekonomiczne korzyści.

Kompromis z Sewilli
Paweł BagińskiDuże konferencje międzynarodowe często rozbudzają spore oczekiwania, które następnie są konfrontowane z rezultatami odzwierciedlającymi aktualne realia. Nieco inaczej było z ONZ-owską konferencją nt. finansowania...

Zatrudnienie w UE a handel z USA: przewodnik po zmianach
VoxEUNiepewność wokół handlu między UE a Stanami Zjednoczonymi – wywołana ogłoszeniem nowych ceł i niestabilnością globalnej sytuacji gospodarczej – budzi niepokój przedsiębiorstw, pracowników i polityków...

Miasta to też produkty marketingowe
Anna Słabosz-Pawłowska, Jarosław GórskiMarketing miejsc długo uchodził za luksusowy dodatek – „ładne hasła i logotypy”. Dziś to narzędzie zniuansowanej rywalizacji o mieszkańców, inwestorów i turystów – mówi dr Jarosław Górski, adiunkt na...

Efekt Mateusza na giełdzie
Marcin JendrzejczakMechanizm bogacenia się bogatszych - efekt opisany w przypowieści o talentach w Ewangelii według św. Mateusza - coraz wyraźniej zaznacza się także na giełdzie. W erze masowej popularyzacji funduszy indeksowych...