„Ekonomia mikrofinansów”

„Ekonomia mikrofinansów”

"Ekonomia mikrofinansów" Beatriz Armendariz de Aghion & Jonathan Morduch, wydawnictwo Anwero

„Ekonomia mikrofinansów” to podręcznik, który pozwola zrozumieć jak można wyjść z biedy dzięki mikropożyczkom udzielanym bez dodatkowych zabezpieczeń i bez wkładu własnego. Taką swoistą wędkę otrzymało już 65 milionów ludzi na świecie. Współautorka książki, Beatriz Armendariz de Aghion z Harvard University, sama utworzyła w Meksyku bank specjalizujący się w udzielaniu mikrokredytów. Jonathan Morduch z New York University prowadzi od lat badania na temat świata mikrofinansów.

"Ekonomia mikrofinansów" Beatriz Armendariz de Aghion & Jonathan Morduch, wydawnictwo Anwero

Otwarta licencja


Artykuły powiązane

Denominacja, czyli jak nowe banknoty i monety trafiły do portfeli Polaków

Kategoria: Instytucje finansowe
Mija blisko trzydzieści lat od chwili, gdy Narodowy Bank Polski przeprowadził denominację złotego. Jej przygotowanie było złożonym procesem – należało bowiem wszystko zaplanować, zaprojektować nowe monety i banknoty, zlecić ich produkcję, przygotować całą logistykę, a na koniec przekazać je przy pomocy banków do portfeli wszystkich Polaków.
Denominacja, czyli jak nowe banknoty i monety trafiły do portfeli Polaków

Ekonomia narracyjna, czyli jak historie stają się wirusowe i wpływają na wydarzenia gospodarcze

Kategoria: Społeczeństwo
Lubimy słuchać plotek i opowiadać historie. Gdy się spotykamy ze znajomymi kochamy wymieniać się ciekawostkami dotyczącymi bieżących spraw politycznych czy ekonomicznych. Podobnie jest na rynku finansowym, który w ujęciu klasycznym powinien być efektywny, czyli ceny w pełni i natychmiastowo powinny odzwierciedlać wszystkie dostępne informacje.
Ekonomia narracyjna, czyli jak historie stają się wirusowe i wpływają na wydarzenia gospodarcze

Ekonomia behawioralna, neuromarketing i przyszłość konsumpcji

Kategoria: Analizy
Tradycyjna ekonomia zakłada, że człowiek podejmuje decyzje w sposób racjonalny i przemyślany. W praktyce jednak homo sapiens rzadko przypomina homo oeconomicus. Nie jest maszyną chłodno kalkulującą zyski i straty. To istota, którą miliony lat ewolucji nauczyły podejmowania decyzji pod wpływem emocji i podświadomych impulsów. Dobrze wiedzą o tym ekonomiści behawioralni oraz specjaliści od neuromarketingu.
Ekonomia behawioralna, neuromarketing i przyszłość konsumpcji