Piłka nożna za darmo!

W 1997 r. Unia Europejska poprosiła państwa członkowskie o listy społecznie ważnych wydarzeń, które powinny być transmitowane w telewizji za darmo. Większość państw nie wpisała na nią dużych wydarzeń futbolowych. I to był – z punktu widzenia gospodarki – błąd.
Piłka nożna za darmo!

(CC BY Jarek Radmiersky)

Unia powinna utworzyć szeroką listę „chronionych” wydarzeń futbolowych, która obowiązywałaby we wszystkich państwach członkowskich. Mogłyby się na niej znajdować mecze turniejów UEFA, a także najważniejsze mecze z poszczególnych lig. Dlaczego?

Ponieważ ograniczenie płatnych transmisji zwiększa dobrobyt gospodarczy! Oczywiście nadawcy telewizyjni na tym stracą, podobnie kluby piłkarskie, czyli ogólnie biorąc bogaci, ale… zyskają na tym fani. Ci, którzy płacą teraz, oszczędzą i wzrosną ich realne dochody, ci, którzy nie płacą zyskają dostęp do tych transmisji. Tak właśnie powinna odbywać się efektywna redystrybucja ekonomicznego dobrobytu. Zwłaszcza, że koszty transmisji dla nadawców nie wzrosną.

>>Cały komentarz na stronie EUObserver 

(CC BY Jarek Radmiersky)

Tagi


Artykuły powiązane

Mechanizm transmisji polityki pieniężnej w Polsce: wybrane wnioski z najnowszych badań

Kategoria: Instytucje finansowe
W seriach wydawniczych Materiały i Studia NBP oraz NBP Working Papers został niedawno opublikowany raport przedstawiający wyniki najnowszych badań dotyczących mechanizmu transmisji polityki pieniężnej w Polsce. Z wielu wątków poddanych analizie wybraliśmy trzy, które streszczamy w niniejszym artykule. Rozpoczynamy od czynników wpływających na możliwie zmiany mechanizmu transmisji polityki pieniężnej. Następnie analizujemy siłę i opóźnienia, z jaką decyzje Rady Polityki Pieniężnej oddziałują na gospodarkę. W ostatniej części artykułu przyglądamy się bliżej funkcjonowaniu kanału kredytowego polityki pieniężnej w Polsce.
Mechanizm transmisji polityki pieniężnej w Polsce: wybrane wnioski z najnowszych badań

Niepokorna Warszawa. Zmagania Polski z UE

Kategoria: Analizy
Parlament Europejski jesienią 2023 r. wysunął propozycję zmian traktatowych. Jest to inicjatywa, która formalnie otwiera drogę do rewizji traktatów zgodnie z art. 48 TFUE. W ramach tej procedury Parlament przedstawia propozycję zmian, a Rada Europejska jedynie zwykłą większością głosów (a więc bez jednomyślności lub większości kwalifikowanej) może zwołać najpierw konwent, a następnie konferencję międzyrządową. Konwent złożony z przedstawicieli parlamentów narodowych, szefów państw lub rządów państw członkowskich, Parlamentu Europejskiego i Komisji opracowuje zmiany traktatowe na podstawie przedłożenia eurodeputowanych.
Niepokorna Warszawa. Zmagania Polski z UE

Chińskie inwestycje bezpośrednie w Unii Europejskiej

Kategoria: Sektor niefinansowy
Jesteśmy świadkami dużych zmian w inwestycjach chińskich przedsiębiorstw na rynku europejskim, nie tylko w ich skali, ale przede wszystkim w strukturze. Prowadzenie działalności gospodarczej na rynku europejskim stało się dla chińskich inwestorów trudniejsze, ale rynek ten jest dla nich wciąż atrakcyjny i perspektywiczny.
Chińskie inwestycje bezpośrednie w Unii Europejskiej