Dzieci przemycają sól

Amerykański kongres zdołał swego czasu wprowadzić ustawę ograniczającą niezdrową żywność w szkolnych stołówkach. Co się okazuje? Że zrobiono z dzieci przemytników.
Dzieci przemycają sól

(CC BY Jeremy Noble)

Dzieciaki zaczęły przemycać do szkół sól, cukier i pieprz, bo bez tych przypraw rządowe dania po prostu były niesmaczne. Co więcej, dzieci kupują i sprzedają te „substancje”, tworząc, jakby nie było, czarny rynek, czy też to, co biurokrata nazwałby „gospodarką kontrabandy”.

Niektórzy sądzą, że należy dać więcej swobody szkołom na poziomie lokalnym. To faktycznie mogłoby odrobinę pomóc – ale lokalna kontrola także jest problemem. Zresztą nigdy nie słyszałem, by ktokolwiek chwalił jedzenie w szkolnych stołówkach. Pomysł, by rząd karmił nasze dzieci jest straszny.

Cały komentarz na stronie Mises Institute.

(CC BY Jeremy Noble)

Tagi


Artykuły powiązane

Miedź, piasek i sól ważniejsze niż ropa

Kategoria: Recenzje
Kluczowymi dla każdej gospodarki są surowce. A te najważniejsze przez wieki wpływały na rozwój cywilizacji, a dzisiaj dzięki nim możemy także podbijać kosmos. W tę ekscytującą wyprawę przez kontynenty i stulecia oraz w to z czego tak naprawdę zbudowany jest świat wprowadza nas Ed Conway w swojej książce „Material World: A Substantial Story of Our Past and Future” (pol. „Skarby Ziemi. Sześć surowców, które zdecydują o przetrwaniu cywilizacji”).
Miedź, piasek i sól ważniejsze niż ropa

Złote Szkoły NBP: Jak edukacja ekonomiczna zmienia polskie szkoły

Kategoria: Raporty
Obraz edukacji ekonomicznej w Polsce jest dynamiczny i złożony. W całym kraju wiele organizacji i instytucji – interesariuszy z sektora publicznego, prywatnego oraz organizacji niekomercyjnych tworzy i wdraża projekty edukacyjne zarówno z zakresu ekonomii, jak i finansów. W czerwcu 2024 r. z inicjatywy Rady Edukacji Finansowej, w której NBP ma swojego przedstawiciela, a także we współpracy z OECD, została przyjęta w Polsce „Krajowa Strategia Edukacji Finansowej”. Tym samym nasz kraj dołączył do grona państw, które mają ogólnokrajową strategię na rzecz edukacji finansowej.
Złote Szkoły NBP: Jak edukacja ekonomiczna zmienia polskie szkoły

Technologie cyfrowe zmieniają edukację

Kategoria: Sektor niefinansowy
Pandemia COVID-19 znacząco przyczyniła się do wykorzystania technologii cyfrowych w zdalnej edukacji. Sztuczna inteligencja zmienia ją w zasadniczy sposób, kreując nowe możliwości i ogromny popyt na umiejętności cyfrowe w gospodarce. To wiąże się z masowymi szkoleniami w celu zdobycia nowych kwalifikacji. Procesy te nie są jednak wolne od wyzwań i zagrożeń.
Technologie cyfrowe zmieniają edukację