Serwisy społecznościowe wejdą w bankowość

Niektórzy bankierzy i analitycy sądzą, że Google, Facebook, Amazon i tym podobne serwisy nigdy nie wejdą na serio w mocno regulowany, niskomarżowy biznes, jakim jest bankowość. Nie zgadzam się.
Serwisy społecznościowe wejdą w bankowość

Mark Zuckerberg (CC BY-NC jdlasica)

Co więcej, sądzę, że banki nieprzygotowane na takich konkurentów czeka pewna śmierć.

Technologia do tej pory zrewolucjonizowała wiele branż. Bankowość jest kolejna. Za 2-3 lata tylko 5 proc. interakcji z klientem będzie odbywać się przy okienku. Zasady się zmieniły i wyrasta nowa liga konkurentów.

Nowi gracze powstają dzięki niedoskonałościom tradycyjnych banków. Te niedoskonałości to m.in. przestarzałe systemy, czy kosztowne sieci dystrybucyjne. Dotąd większość nowych konkurentów (PayPal, Square, iZettle, SumUp, czy Dwolla) jest uważana za niszę. Jednak, wkrótce mogą dokonać ekspansji i szukać sojuszników. Z całą pewnością wejdą w to wielkie, dysponujące miliardami użytkowników marki cyfrowego świata.

>>Cały komentarz na stronie Financial Timesa

oprac. SS

Mark Zuckerberg (CC BY-NC jdlasica)

Tagi


Artykuły powiązane

Arabska bankowość

Kategoria: Instytucje finansowe
W krajach arabskich dynamicznie rozwija się rynek usług bankowych. Banki w tym regionie (dotyczy to głównie banków pochodzących z bogatych krajów należących do Rady Współpracy Zatoki Perskiej) inwestują w cyfryzację usług bankowych, sztuczną inteligencję i rozwój produktów finansowych powiązanych z kryteriami ESG.
Arabska bankowość

Ekonomia behawioralna, neuromarketing i przyszłość konsumpcji

Kategoria: Analizy
Tradycyjna ekonomia zakłada, że człowiek podejmuje decyzje w sposób racjonalny i przemyślany. W praktyce jednak homo sapiens rzadko przypomina homo oeconomicus. Nie jest maszyną chłodno kalkulującą zyski i straty. To istota, którą miliony lat ewolucji nauczyły podejmowania decyzji pod wpływem emocji i podświadomych impulsów. Dobrze wiedzą o tym ekonomiści behawioralni oraz specjaliści od neuromarketingu.
Ekonomia behawioralna, neuromarketing i przyszłość konsumpcji

Bankowość komercyjna w Polsce w okresie międzywojennym

Kategoria: Instytucje finansowe
W okresie dwudziestolecia międzywojennego polski system bankowy przechodził różne etapy rozwoju. Z pewnością był to bardzo burzliwy czas. W krótkiej przerwie między dwoma wielkimi wojnami mieliśmy bowiem hiperinflację, panikę bankową i wielki kryzys gospodarczy. Narastał też etatyzm, a sektor bankowy stał się obiektem walki politycznej. Niestety wraz z wybuchem II wojny światowej rozwój polskiej bankowości komercyjnej został gwałtownie przerwany. Na ponowną jej odbudowę musieliśmy czekać prawie pół wieku, bo aż do 1989 r.
Bankowość komercyjna w Polsce w okresie międzywojennym