Indeks PMI w X w strefie euro w przemyśle i w usługach: 50,0 pkt

Indeks PMI, określający koniunkturę w sektorze przemysłowym strefy euro, przygotowywany przez S&P Global, w październiku 2025 r. wyniósł 50,0 pkt wobec 49,8 pkt na koniec poprzedniego miesiąca – podano w I wyliczeniu. Na rynku oczekiwano 49,8 pkt.

W I wyliczeniu podano też, że indeks PMI, określający koniunkturę w sektorze usług strefy euro, przygotowywany przez S&P Global, wyniósł w październiku 52,6 pkt wobec 51,2 pkt. w poprzednim miesiącu. Na rynku szacowano 51,3 pkt.

PMI Composite wyniósł 52,2 pkt wobec 51,2 pkt. miesiąc wcześniej. Szacowano 51,1 pkt.

Wartość wskaźnika PMI powyżej 50 punktów oznacza ożywienie w sektorze.

kek/ gor/


Artykuły powiązane

Rola cyfrowego euro w płatnościach detalicznych

Kategoria: Instytucje finansowe
Współczesną rzeczywistość charakteryzuje szybki postęp. Dynamiczny rozwój technologii informatycznych i cyfryzacja gospodarki wymuszają zmiany także w funkcjonowaniu systemu płatniczego i w samych płatnościach. Zjawisko to ma zasięg globalny. Dotyczy również strefy euro. W dyskusji publicznej pada pytanie, czy po 25 latach od wprowadzenia banknotów i monet euro nadszedł już czas na równoległe wprowadzenie przez Eurosystem (tj. Europejski Bank Centralny i 20 banków centralnych państw strefy euro) cyfrowego odzwierciedlenia gotówki?
Rola cyfrowego euro w płatnościach detalicznych

Siła i słabość gospodarki Niemiec

Kategoria: Analizy
Mnożą się objawy słabości gospodarki niemieckiej. Rok 2024 nie przyniósł zauważalnego wzrostu (a w 2023 r. niemiecki PKB skurczył się o 0,3 proc.). Ale anemiczny wzrost tej gospodarki nie jest kwestią ostatnich kilku lat. Datuje się on od dość dawna – wyraźniej zaś w ostatnich latach.
Siła i słabość gospodarki Niemiec

Zmniejszenie barier pozataryfowych w handlu usługami i konkurencyjność strefy euro

Kategoria: Trendy gospodarcze
Znaczenie usług w handlu globalnym stale wzrasta. Niniejszy artykuł pokazuje, że spadek pozataryfowych barier handlowych był silnym czynnikiem stymulującym wzrost handlu usługami w związku z postępem technologicznym, który umożliwił świadczenie coraz większej liczby usług zdalnie.
Zmniejszenie barier pozataryfowych w handlu usługami i konkurencyjność strefy euro