dr hab. Mirosława Kaczmarek jest profesorem UEP w Katedrze Badań Rynku i Usług. Jej działalność naukowo-badawcza koncentruje się na zachowaniach konsumentów na rynku usług bankowości internetowej i mobilnej oraz zastosowaniu metod statystycznej analizy wielowymiarowej w analizie tych zachowań. Ponadto zajmuje się problematyką pomiaru jakości użytkowej serwisów internetowych i aplikacji mobilnych banków oraz realizuje badania ilościowe i jakościowe w tym obszarze.
Blisko 150 mln transakcji dokonanych za pomocą BLIKA w trzech kwartałach 2019 r., a szczególnie bardzo duża dynamika ich wzrostu, wskazują na wysoki poziom akceptacji tego sposobu dokonywania płatności.
Pokolenie Milenialsów jest pierwszym, w którym pomiędzy państwami UE nastąpiło wyraźne zmniejszenie dysproporcji w zakresie odsetka użytkowników bankowości internetowej. Ta sytuacja pozwalała oczekiwać, że w...
The Baby Boomers generation is more accustomed to using traditional media, such as newspapers, television and radio, than the internet. As a result, it uses online banking services less frequently than younger people.
Młodzi, którzy wchodzili w dorosłe życie na początku XXI wieku nie wyobrażają sobie świata bez internetu. Śmiało korzystają z bankowości w sieci. Pod tym względem pokolenie Milenialsów zatarło różnice...
Generacja X, czyli osoby, które urodziły się pomiędzy 1965 a 1980 rokiem, wchodziła w dorosłość w czasach nie tylko ważnych przemian politycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także zmian technologicznych na...
Osoby w przedziale wiekowym 55-74, zaliczane do pokolenia Baby Boomers, są bardziej przyzwyczajone do korzystania z tradycyjnych środków przekazu, czyli prasy, telewizji i radia, niż z internetu. Dlatego rzadziej niż...
Generacja Baby Boomers, czyli osoby w wieku 55-74 lata niezbyt chętnie korzystają z internetu, a jeszcze rzadziej robią zakupy w sieci. W Polsce ledwie co szósty przedstawiciel tej grupy jest aktywny na rynku e-commerce.