Nie stać Cię na prezenty? To ich nie kupuj

Kupiłeś już prezenty na Święta Bożego Narodzenia? Prezenty to chyba jedyna rzecz, o której ludzie obecnie mówią… A ja w tym roku nie daję żadnych prezentów. Nie dlatego, że nie mam czasu na ich kupowanie. Po prostu mnie nie stać. I nie jestem sknerą.
Nie stać Cię na prezenty? To ich nie kupuj

(CC BY Sam Howzit)

Moja mama nie uwierzyła mi, gdy jej o tym powiedziałam. Powiedziałam jej jednak także, że mój chłopak jest zadłużony na tysiące funtów. Dopóki nie spłacimy tego zadłużenia, nie mogę pozwolić sobie na wydawanie pieniędzy na prezenty. Jak się okazuje, podobne wymuszone sytuacją materialną oszczędności w tym roku zrobi tysiące brytyjskich gospodarstw.

Czy ty też jesteś jednym z tych, którzy przywykli już do tego, że co Święta rośnie Twoje zadłużenie? Czas to zmienić. Jeżeli ktoś nie rozumie, że nie możesz pozwolić sobie na prezenty dla niego ze względu na problemy finansowe, to na nie po prostu nie zasługuje.

Cały komentarz na stronie Guardiana.

(CC BY Sam Howzit)

Tagi


Artykuły powiązane

Walka o miano finansowej potęgi

Kategoria: Instytucje finansowe
Wielka Brytania to największe centrum finansowe świata, tuż po Stanach Zjednoczonych. Pod względem wartości eksportu usług finansowych zajmuje drugie miejsce (wartość 94,9 mld funtów). Londyn, zanim stał się globalną centralą finansjery, najpierw musiał stoczyć walkę z Amsterdamem i Paryżem. W zdobyciu pozycji hegemona pomogło uwolnienie rynku kapitałowego i setki lat wprowadzania inżynierii finansowej.
Walka o miano finansowej potęgi

Znaczenie pieniądza gotówkowego

Kategoria: Instytucje finansowe
W ostatnich dziesięcioleciach pojawił się, niczym lotny piasek, pieniądz wirtualny, pozbawiony materialnych i niematerialnych przymiotów. Rozpowszechniony pod wpływem innowacji na rynkach finansowych i w technologii informacyjnej, pieniądz wirtualny opanował systemy płatności na całym świecie.
Znaczenie pieniądza gotówkowego

Marketingowy wymiar magii świąt

Kategoria: Społeczeństwo
Boże Narodzenie to nie tylko czas radości i rodzinnych spotkań, ale również okres największej aktywności konsumenckiej w roku. Sezonowe trendy zakupowe wpływają na wyniki detalistów, strategie marketingowe i globalną gospodarkę. Jak zatem współczesny marketing i zmieniające się preferencje konsumentów kształtują to wyjątkowe święto? Na to i inne pytania odpowiedziała „Obserwatorowi Finansowemu” dr Agnieszka Wilczak z Katedry Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Marketingowy wymiar magii świąt