Złota rezerwa na trudne czasy
Kategoria: Polityka pieniężna
Mark Zuckerberg (CC BY-NC jdlasica)
Co więcej, sądzę, że banki nieprzygotowane na takich konkurentów czeka pewna śmierć.
Technologia do tej pory zrewolucjonizowała wiele branż. Bankowość jest kolejna. Za 2-3 lata tylko 5 proc. interakcji z klientem będzie odbywać się przy okienku. Zasady się zmieniły i wyrasta nowa liga konkurentów.
Nowi gracze powstają dzięki niedoskonałościom tradycyjnych banków. Te niedoskonałości to m.in. przestarzałe systemy, czy kosztowne sieci dystrybucyjne. Dotąd większość nowych konkurentów (PayPal, Square, iZettle, SumUp, czy Dwolla) jest uważana za niszę. Jednak, wkrótce mogą dokonać ekspansji i szukać sojuszników. Z całą pewnością wejdą w to wielkie, dysponujące miliardami użytkowników marki cyfrowego świata.
>>Cały komentarz na stronie Financial Timesa
oprac. SS