Rynki BRIC będą motorem wzrostu światowej branży motoryzacyjnej

Najbliższe lata przyniosą wzrost światowego rynku samochodów osobowych i dostawczych średnio o 5,1 proc. rocznie, do 118 mln sztuk w 2020 roku – wynika z raportu „Global Automotive Retail Market” przygotowanego przez KPMG. Motorem wzrostu będą przede wszystkim rynki wchodzące: Chiny, Indie, Brazylia oraz Rosja.
Rynki BRIC będą motorem wzrostu światowej branży motoryzacyjnej

CC BY-NC-ND irrefutableundeniable

W ciągu najbliższych siedmiu lat chiński rynek samochodów osobowych i dostawczych będzie rósł w średnim tempie 7,4 proc. rocznie. Do 2020 roku Chiny zwiększą swój udział w globalnym rynku do 29 proc., z wolumenem sprzedaży sięgającym 34,7 mln sztuk. Drugim najszybciej rozwijającym się regionem (średnio 11 proc. w skali roku) będą Indie i kraje Azji Południowo Wschodniej. W 2020 roku sprzedaż na tych rynkach sięgnie łącznie 14,7 mln sztuk.

W Europie Zachodniej rynek samochodów osobowych i dostawczych kurczy się od 2008 roku. Najbliższe lata powinny jednak przynieść stopniowy wzrost sprzedaży, średnio o 3,8 proc. rocznie. Autorzy raportu przewidują, że powrót do sprzedaży na poziomie sprzed kryzysu (powyżej 16 mln sztuk) uda się osiągnąć prawdopodobnie dopiero około 2020 roku.

samochody

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych na świecie

Źródło: KPMG, dane LMC

W Ameryce Północnej udało się już odrobić większość ubytków w sprzedaży wywołanych kryzysem. Powrót do wcześniejszych poziomów potrwa jednak jeszcze 2-3 lata. W najbliższych 7 latach rynek ten będzie rósł średnio o 2 proc. rocznie, a sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych w 2020 roku może sięgnąć 20,7 mln sztuk.

Przed najsłabszymi perspektywami stoją Japonia i Korea Południowa. Najbardziej prawdopodobny scenariusz do 2020 roku to spadek sprzedaży średnio o 1,1 proc. rocznie.

Obecnie 78 proc. samochodów osobowych i dostawczych sprzedawanych na świecie to marki producentów pochodzących z USA, Europy Zachodniej, Japonii i Korei Płd. Do 2020 roku ich udział nieznacznie zmaleje, KPMG szacuje, że do ok 15 proc. Chińscy producenci z kolei mogą uzyskać w ciągu siedmiu lat 15,5 proc. udziału w światowym rynku samochodów. Obecnie odpowiadają za 12,4 proc.

Cały raport jest dostępny na stronie KPMG.

CC BY-NC-ND irrefutableundeniable
samochody
samochody

Tagi


Artykuły powiązane

Motoryzacja w Niemczech w obliczu wyzwań

Kategoria: Innowacje w biznesie
Niemiecka gospodarka przeżywa kryzys, co odzwierciedla zapaść w sektorze motoryzacyjnym. Problemy w tej branży wynikają z konkurencji ze strony chińskich i amerykańskich producentów. Obecnie państwa te prowadzą w wyścigu technologicznym w produkcji samochodów elektrycznych. Przyspieszenie inwestycji jest kluczowe dla Niemiec, aby włączyć się w rywalizację.
Motoryzacja w Niemczech w obliczu wyzwań

Znaczenie powiązań handlowych Polski z gospodarką niemiecką

Kategoria: Analizy
Niemcy, jak wynika ze standardowych statystyk handlowych, są najważniejszym partnerem handlowym Polski. Statystyki te nie są jednak wystarczające do kompleksowej oceny roli powiązań handlowych dla gospodarki w czasach międzynarodowej fragmentaryzacji produkcji i rozwiniętych globalnych sieci podaży.
Znaczenie powiązań handlowych Polski z gospodarką niemiecką