Nowe trendy
Jeśli Europa chce przełomowych innowacji musi ryzykować
Milena HarzyńskaNie będzie wynalazków, nowatorskich rozwiązań ani Europy, która może konkurować z resztą świata, dopóki Unia finansując badania i rozwój nie dopuści możliwości ryzyka a nawet porażki, uważa Dominika Latusek...
Smartfony i tablety spowszedniały – czas na coś nowego
Tomasz ŚwiderekDane o sprzedaży smartfonów i tabletów w 2013 roku pokazują, że producentom gadżetów elektroniki użytkowej potrzebny jest już nowy gadżet, który napędzi koniunkturę, tak jak w przeszłości zrobiły to iPod,...
Druga era robotów
Andrew McAfee, Erik BrynjolfssonOstatnio łatwo być pesymistą, jeśli chodzi o płace i pracę, gdyż coraz więcej zadań powierza się nowoczesnym automatom. Jednak świat wciąż potrzebuje ludzkiej pracy. Ludzkość wchodzi w drugą erę robotów –...
Davos: Europejska paszcza krokodyla
Piotr AleksandrowiczPogłoski o śmierci Europy okazały się przedwczesne, ale niewątpliwie pacjent nie jest w pełni zdrowy. W czwartek dwa panele w Davos poświęcone były dyskusji nad konkurencyjnością Europy, wcześniej - w środę -...
Nasze dane w internecie to nowa waluta
Milena Harzyńska330 mld euro mają wynieść do 2020 roku zyski dla europejskiej gospodarki z wykorzystywania w internecie danych o konsumentach - prognozuje Boston Consulting Group. Dane osobowe będą generować korzyści dla...
Społeczny katalizator innowacji
Artur BurakDo nadania innowacjom w Polsce właściwego rozmachu, poza wielkimi pieniędzmi niezbędne jest dogodne otoczenie instytucjonalne, tworzone również przez organizacje pozarządowe. Ich działalność społeczna propagująca...
Warunki powstania cyfrowej Polski
Tomasz ŚwiderekJeżeli Polska przyspieszy rozwój infrastruktury szerokopasmowej, to udział e-gospodarki w PKB wzrośnie z obecnych 3 proc. do około 9,5 proc. w 2020 r. – twierdzą autorzy raportu o cyfrowej przyszłości Polski. Do...
Hübner: Fundusze unijne nie mogą być łatwymi pieniędzmi
Milena HarzyńskaNowe unijne środki będą co prawda większe niż w poprzedniej perspektywie, ale wydanie dodatkowych pieniędzy nie będzie łatwe. Polska, by w pełni skorzystać z przeznaczonych dla niej fundusz,y musi wyjątkowo...
Firmy internetowe muszą odzyskać wiarygodność
John GapperInternet i sieci społecznościowe z Doliny Krzemowej korzystają z najbardziej atrakcyjnego modelu biznesowego na świecie: zaoferuj darmowe usługi, zbierz dane osobiste klientów, używaj ich do przyciągnięcia...
Internet dobry dla rynku kultury, kłopotliwy dla twórców
Sebastian StodolakPrzedstawiciele branż kreatywnych wszystkich krajów – przede wszystkim muzycy – łączą się w proteście przeciwko serwisom streamingowym. Ich zdaniem ten zyskujący masową popularność model internetowej...