Nowe trendy

Szok demograficzny a perspektywy wzrostu gospodarczego w Europie
Mirosław CiesielskiKurczenie się populacji, w tym w wieku produkcyjnym, a także starzenie się społeczeństw to kluczowe czynniki ekonomiczne, które będą wpływać na wzrost gospodarczy i dobrobyt w UE do połowy XXI w. Niwelowanie ich...

Seniorzy a świat cyfrowych finansów
Mariusz TomczakOsoby starsze coraz chętniej korzystają z internetu i bankowości elektronicznej. Nie w każdej sytuacji chcą posługiwać się gotówką. Nie zawsze seniorzy są jednak odporni na próby wyłudzania pieniędzy w...

Problemy ekonomii i finansów z pespektywy Kościoła katolickiego
Monika CzerwonkaPrzez 12 lat papież Franciszek odwoływał się do bieżących tematów związanych m.in. z ubóstwem, kryzysami finansowymi czy zrównoważonym podejściem do ochrony środowiska. Warto przyjrzeć się jego poglądom na...

Sytuacja finansowa Polaków
Piotr RosikCzy pandemia COVID-19 pogorszyła sytuację finansową polskich gospodarstw domowych? Na pewno znacznie wpłynęła na ich portfele. Szczegóły na ten temat ujawnia monografia „Sytuacja finansowa gospodarstw domowych w...

Dlaczego Ameryka postępuje w ten sposób w kwestii handlu
VoxEUJeśli politykę handlową prezydenta Donalda Trumpa uznać za trzęsienie ziemi, to długotrwałe trudności, z jakimi boryka się amerykańska klasa średnia, stanowią ruchy płyt tektonicznych, które sprawiły, że...

Ekonomia narracyjna, czyli jak historie stają się wirusowe i wpływają na wydarzenia gospodarcze
Monika CzerwonkaLubimy słuchać plotek i opowiadać historie. Gdy się spotykamy ze znajomymi kochamy wymieniać się ciekawostkami dotyczącymi bieżących spraw politycznych czy ekonomicznych. Podobnie jest na rynku finansowym, który w...

Zrozumienie ekonomii sztucznej inteligencji
Milena KabzaSzybki rozwój sztucznej inteligencji może przyczynić się do transformacji gospodarczej porównywalnej z rewolucją przemysłową. Kluczowa jest próba zrozumienia, kiedy i w jaki sposób gospodarka może zostać...

Mity zamiast metek, czyli budowanie prestiżu marek luksusowych przez content marketing
Marcin JendrzejczakHermès nie sprzedaje torebek, lecz opowieść o klasie, dziedzictwie i kunszcie. Chanel nie oferuje perfum – tylko historię, którą można nosić na skórze. Dior nie proponuje sukienek, lecz emocje zapisujące się w...

Czego możemy się nauczyć z koreańskiej katastrofy demograficznej
VoxEUWskaźniki urodzeń spadają na całym świecie, lecz nigdzie bardziej niż w Korei. Ten artykuł poddaje analizie, w jaki sposób normy dotyczące płci, kultura pracy i inne cechy społeczne współdziałają ze sobą i...

O nadmiernej pewności siebie w finansach
Monika CzerwonkaŻyjemy w czasach, w których ceni się pewność siebie. Staramy się uczyć nasze dzieci, że ważne jest poczucie własnej wartości i dobrze mieć własne zdanie. Zapisujemy się na kursy, szkolenia i ćwiczymy się w...