Tematy
Lekcja Alibaby
Piotr AleksandrowiczPrzegląd informacji i opinii z mediów na świecie zaczynamy dziś od lekcji płynących z dwóch wydarzeń - debiutu giełdowego chińskiej platformy handlu elektronicznego Alibaba i referendum w Szkocji. A ponadto: o...
Kto będzie musiał sprzedać bank w Polsce
Jacek RamotowskiWartość rynkowa i dochodowość polskich banków wciąż stanowi dużą część wartości ich właścicieli – największych europejskich grup – mimo że poprawa sytuacji gospodarczej w 2013 roku pozwoliła im złapać...
Czeka nas globalne bezkrólewie
Sebastian StodolakZachodni model demokracji liberalnej i gospodarki rynkowej przestał być atrakcyjny dla państw rozwijających się, a w międzynarodowych strukturach brakuje reprezentacji najprężniejszych obecnie części świata. Czas...
Śledzenie dolara nową bronią USA
Paweł KowalewskiAmerykański dolar postrzegany jest jako waluta, w której warto zaciągnąć kredyt i uzyskane środki zainwestować w wyżej oprocentowane waluty. O sile i znaczeniu waluty nie decydują jedynie notowania kursowe. W...
Dane makro przydają się tylko niektórym firmom
Tomasz KemspkiPrzedsiębiorstwa, które mają bardzo bliski kontakt ze swymi klientami lub oferują unikalny produkt są w znaczniej mierze niezależne od otoczenia makroekonomicznego - uważa Marek Dietl z SGH. - Im mniejsze...
Sprzedać, kupić, potargować można też bez pośredników
Tomasz ŚwiderekCoraz częściej podczas fuzji i przejęć w sektorze technologicznym strony transakcji obywają się bez pomocy banków inwestycyjnych. Dotyczy to nie tylko małych projektów, w których asysta bywa zbędna. Tak było...
Alibaba wart więcej od Coca Coli
Piotr AleksandrowiczWydarzeniem dnia był w piątek debiut w Nowym Jorku chińskiej platformy handlu elektronicznego Alibaba. A ponadto w przeglądzie informacji i opinii m.in. o sytuacji gospodarczej Ukrainy, Abenomice oraz o...
Wojna daje zarobić, ale się nie opłaca
Mateusz MachajWojna na wschodzie Ukrainy przygasła, zaczyna się czas liczenia jej kosztów. Teoretycznie stwierdzenie, że „wojna jest kosztowna” wydaje się truizmem. Koszty te często są jednak deprecjonowane, mimo świadomości...
Nabici w markowe produkty
Aleksander PińskiKlienci są skłonni płacić za produkt markowy kilkukrotnie więcej niż za niemarkowy, nawet jeżeli oba niczym istotnym się nie różnią. Dlatego wartość marki, to jedna trzecia wartości największych amerykańskich...