Indeks nastrojów konsumentów w Niemczech na XII: -23,2 pkt.

Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na grudzień wyniósł -23,2 pkt. wobec -24,1 pkt. miesiąc wcześniej – podała w komunikacie grupa badań rynkowych GfK. Analitycy prognozowali -23,5 pkt.

Wskaźnik oczekiwań biznesowych był na poziomie -1,1 pkt. wobec 0,8 pkt. poprzednio.

Indeks oczekiwań co do dochodów wyniósł z kolei -0,1 pkt. wobec 2,3 pkt. poprzednio.

Wskaźnik gotowości do wydawania pieniędzy przez konsumentów wyniósł -6,0 pkt. wobec -9,3 pkt. poprzednio. (PAP Biznes)

aj/ ana/


Artykuły powiązane

Oczekiwania gospodarstw domowych pomagają przewidywać inflację

Kategoria: Instytucje finansowe
Oczekiwaniom inflacyjnym gospodarstw domowych zazwyczaj nie poświęca się zbytniej uwagi przy monitorowaniu i prognozowaniu inflacji, częściowo dlatego, że wykazano, iż mediana ich oczekiwań ma mniejszą moc predykcyjną niż oczekiwania innych podmiotów. Niniejszy artykuł ma na celu dowieść, że zmiany w rozkładzie oczekiwań inflacyjnych gospodarstw domowych są istotne dla prognozowania inflacji w najbliższym czasie i oferują dodatkowe informacje w porównaniu z miernikami rynkowymi i oczekiwaniami prognostów. Sugeruje to, że oczekiwania inflacyjne gospodarstw domowych powinny odgrywać większą rolę w monitorowaniu inflacji, a w konsekwencji w kształtowaniu polityki pieniężnej.
Oczekiwania gospodarstw domowych pomagają przewidywać inflację

Miejsce gotówki i CBDC w systemie płatniczym w przyszłości

Kategoria: Analizy
Współistnienie dostępnej dla ogółu społeczeństwa fizycznej i cyfrowej formy pieniądza banku centralnego mogłoby w przyszłości wzmacniać stabilność i odporność operacyjną systemu płatniczego, a także zwiększać swobodę wyboru instrumentu płatniczego w transakcjach detalicznych.
Miejsce gotówki i CBDC w systemie płatniczym w przyszłości

Ochrona konsumenta na rynku usług finansowych w Polsce

Kategoria: Instytucje finansowe
Ochrona konsumentów na rynku usług finansowych stała się w ostatnich latach przedmiotem gorącej debaty i źródłem dużej polaryzacji społecznej. Utrudnia to rzeczową dyskusję na temat tego, jak wygląda w Polsce ochrona praw konsumentów na rynku usług finansowych oraz o tym, jak powinna ona wyglądać.
Ochrona konsumenta na rynku usług finansowych w Polsce