„Mitteleuropa” – nadal aktualna niemiecka strategia gospodarcza
Kategoria: Trendy gospodarcze
W kwietniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca – podał Główny Urząd Statystyczny.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -32,2 i był o 3,4 pkt. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.
W odniesieniu do kwietnia 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 5,0 pkt proc.
Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,9 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -19,7.
W kwietniu 2023 r. WWUK osiągnął wartość o 7,3 pkt proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.
pat/ ana/