GUS: Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży det. w IV: 8,1 proc.

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w kwietniu 2023 r. w Polsce 8,1 proc. wobec 8,6 proc. w marcu 2023 r. – podał Główny Urząd Statystyczny.

Z kolei wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących spadła o 6,1 proc. mdm

GUS podaje, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” z 25,6 proc. przed miesiącem do 21,5 proc., „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 23,0 proc. do 20,0 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 18,0 proc. do 15,7 proc.).

map/ osz/