Emisje gazów cieplarnianych w UE w II kw. spadły o 5,3 proc. rdr

Emisje gazów cieplarnianych w UE w II kwartale 2023 r. spadły o 5,3 proc. rdr i wyniosły łącznie 821 mln ton ekwiwalentu CO2 – podał Eurostat.

Informacje te pochodzą z opublikowanych w środę przez Eurostat danych o kwartalnych szacunkach emisji gazów cieplarnianych według działalności gospodarczej.

Eurostat podał, że w porównaniu z II kwartałem 2022 r. emisje spadły w 6 z 9 sektorów gospodarki. Największy spadek odnotowano w kategorii „zaopatrywanie się w energię elektryczną, gaz” (-22,0 proc.). Głównym sektorem, w którym nastąpił wzrost emisji, był „transport i magazynowanie” (+1,7 proc.).

W II kwartale 2023 r. w 21 krajach UE emisje gazów cieplarnianych spadły w porównaniu z II kwartałem 2022 r.

Największe redukcje gazów cieplarnianych zarejestrowano w Bułgarii (-23,7 proc.), Estonii (-23,1 proc.) i Holandii (-10,3 proc.).

W Polsce emisja spadła o 7,8 proc.

map/ gor/


Artykuły powiązane

Kryzys na rynku gazu ziemnego i prognozy na przyszłość

Kategoria: Trendy gospodarcze
Agresja Rosji na Ukrainę i kolejno nakładane pakiety sankcji gospodarczych na Rosję przez kraje UE oraz narastający w Europie kryzys energetyczny i gazowy 2022 r. zmusiły wiele europejskich państw do podjęcia działań na rzecz dywersyfikacji dostaw i rozwoju infrastruktury do importu LNG. Unia Europejska stanęła więc przed wyzwaniem luki podażowej powstałej po rezygnacji z dostaw gazu z Rosji.
Kryzys na rynku gazu ziemnego i prognozy na przyszłość

Unijny system ETS: śliski bilans 18-latka

Kategoria: Trendy gospodarcze
Unijny system ETS ma 18 lat. Bilans jego działania prowadzi do niejednoznacznych wniosków. Pewne jest natomiast, że Europa chce przewodzić zielonej rewolucji i od tego nie ma odwrotu. A skoro tak, to róbmy wszystko, by inwestować w technologie i ograniczać koszty dla przemysłu i konsumentów.
Unijny system ETS: śliski bilans 18-latka

Zielone lotnictwo dopiero w drugiej połowie XXI wieku

Kategoria: Trendy gospodarcze
W energetyce mamy OZE i atom. W transporcie drogowym coraz śmielej poczynają sobie pojazdy elektryczne. Pozostaje tylko kwestia skalowania tych rozwiązań. Tymczasem dekarbonizacja lotnictwa jest w powijakach, choć debata o niej nabiera rozpędu.
Zielone lotnictwo dopiero w drugiej połowie XXI wieku