Eurostat: Z sieci społ. w 2023 r. korzystało 59 proc. Europejczyków

W 2023 r. z sieci społecznościowych korzystało 59 proc. Europejczyków – podaje Eurostat.

„W ostatnich latach sieci społecznościowe mają coraz większy wpływ na nasze codzienne życie. Osoby uczestniczące w sieciach społecznościowych (tworząc profil użytkownika, publikując wiadomości lub inne treści na Facebooku, X, Instagramie, Snapchacie, TikTok itp.) stanowiły średnio 59 proc. osób w UE” – podaje Eurostat.

Jeśli chodzi o odsetek osób w UE korzystających z sieci społecznościowych, krajem, który odnotował najwyższy (91 proc.), była Dania, a za nią plasowały się Cypr (83 proc.) i Węgry (81 proc.).

Najniższy udział procentowy uczestnictwa w portalach społecznościowych ma Francja (44 proc.), Niemcy (49 proc.) i Włochy (53 proc.).

map/ ana/


Artykuły powiązane

Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce

Kategoria: Trendy gospodarcze
Po pandemii globalny e-commerce notuje malejącą dynamikę wzrostu, a w niektórych geografiach nawet spadek obrotów. Jego nową siłą napędową stają się media społecznościowe, a niedługo będzie nią także metaverse.
Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce