GUS: Udział sprzedaży przez internet wyniósł w X 9,0 proc.

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w październiku 2023 r. 9,0 proc. wobec 8,3 proc. we wrześniu – podał Główny Urząd Statystyczny.

Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (z 17,8 proc. przed miesiącem do 19,9 proc.), „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 15,6 proc. do 17,1 proc.), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 24,3 proc. do 24,8 proc.).

pat/ osz/


Artykuły powiązane

Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce

Kategoria: Trendy gospodarcze
Po pandemii globalny e-commerce notuje malejącą dynamikę wzrostu, a w niektórych geografiach nawet spadek obrotów. Jego nową siłą napędową stają się media społecznościowe, a niedługo będzie nią także metaverse.
Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce