GUS: W IV 2024 r. liczba turystów zagranicznych wyniosła 541,2 tys.

Liczba turystów zagranicznych w kwietniu 2024 r. wyniosła w Polsce 541,2 tys. wobec 566,8 tys. w analogicznym miesiącu 2023 r. – poinformował Główny Urząd Statystyczny.

W okresie styczeń–kwiecień 2024 r. liczba turystów zagranicznych wyniosła 1956,1 tys. wobec 1913,6 tys. w analogicznym okresie 2023 r.

map/ gor/


Artykuły powiązane

Trudny powrót branży po pandemii

Kategoria: Trendy gospodarcze
Branża turystyczna dopiero teraz zaczyna osiągać wyniki sprzed pandemii COVID-19, a i tak nie w pełni jeszcze powróciła do tamtego poziomu. Jak wynika z danych GUS w 2023 r. 36,2 mln turystów skorzystało z obiektów noclegowych, a liczba udzielonych noclegów wyniosła 92,8 mln.
Trudny powrót branży po pandemii

Kierunki chińskiej polityki w zakresie rozwoju gospodarczego i społecznego

Kategoria: Trendy gospodarcze
Docelowy wzrost PKB Chin w 2024 r. na poziomie 5 proc., zwiększenie krajowej konsumpcji, kontynuacja realizacji celów rozwojowych, w tym nacisk na rozwój nowoczesnego systemu przemysłowego, zmniejszenie barier w dostępie do rynku w celu przyciągnięcia kapitału zagranicznego, poprawa otoczenia biznesowego dla przedsiębiorstw zagranicznych, kontynuacja działań na rzecz obniżania emisji dwutlenku węgla i osiągniecie neutralności węglowej to główne kierunki chińskiej polityki w 2024 r.
Kierunki chińskiej polityki w zakresie rozwoju gospodarczego i społecznego

Próby przywrócenia zaufania zagranicznych inwestorów do rynku chińskiego

Kategoria: Trendy gospodarcze
W ostatnich latach chińska gospodarka, będąca dotychczas „motorem” światowego wzrostu gospodarczego, przeżywa duże trudności. Poza toczącą się od 2018 r. „wojną handlową” ze Stanami Zjednoczonymi, Chiny próbują poprawić sytuację w krajowym sektorze nieruchomości, po upadku największego chińskiego dewelopera – spółki Evergrande, a także zwiększyć dynamikę wzrostu gospodarczego osłabionego po pandemii COVID-19 i wprowadzonych lockdownach.
Próby przywrócenia zaufania zagranicznych inwestorów do rynku chińskiego