Kierunki chińskiej polityki w zakresie rozwoju gospodarczego i społecznego
Kategoria: Trendy gospodarcze
Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła w maju 2024 r. o 2,12 zł mdm i wyniosła 297,423 zł – podała agencja badawcza ASM SFA.
Z zebranych przez ASM danych wynika, że w 8 na 13 sieci objętych badaniem, ceny w maju 2024 r. były wyższe niż w kwietniu 2024 r.
Z badania wynika, że spadki cen odnotowano w pięciu sieciach, tj. m.in. Intermarche (3,31 proc.) czy Makro Cash & Carry (2,71 proc.).
Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Auchan (7,93 proc.), natomiast największy spadek w sklepach Intermarche (3,31 proc.).
Wśród kategorii sieci tradycyjnych, najtańsze zakupy można było ponownie zrobić w hipermarketach – 288,23 zł.
W zestawieniu kanałów sprzedaży najwyższe, średnie ceny badanych produktów w koszyku zakupowym odnotowano w sklepach typu dark store – 348,41 zł. Natomiast najtańsze zakupy (297,42 zł) można było zrobić w sklepach tradycyjnych, czyli sieciach prowadzących sprzedaż stacjonarną.
Wartość koszyka zakupowego zdrożała rok do roku o 0,79 proc. z 295,10 zł w maju 2023 r. do 297,42 zł w maju 2024 r.
W 8 na 13 analizowanych sieciach odnotowano wzrost cen wobec 2023 r. Były to m.in.: POLOmarket (9,42 proc.), Carrefour (4,93 proc.) czy Aldi (3,04 proc.).
map/ asa/