Konkurencja na rynku sprzedaży detalicznej w Polsce w warunkach gospodarki cyfrowej
Kategoria: Trendy gospodarcze
Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w lutym w Polsce 8,6 proc. wobec 8,7 proc. w poprzednim miesiącu – podał Główny Urząd Statystyczny.
Z kolei w lutym 2024 r. w porównaniu z lutym 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 5,1 proc.).
GUS podaje, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 26,3 proc. przed rokiem do 24,2 proc.).
Wzrost udziału odnotowały natomiast jednostki z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 22,1 proc. do 24,8 proc.), „meble, RTV, AGD” (z 17,9 proc. do 19,0 proc.).
doa/ osz/