GUS: Wynik finans. przeds. netto po III kw. niższy o 3,8 proc. rdr

Wynik finansowy netto przedsiębiorstw po III kw. wyniósł 185,0 mld zł i był niższy o 3,8 proc. rdr – podał GUS.
Przychody ogółem były wyższe o 7,1 proc. od osiągniętych rok wcześniej, a koszty ich uzyskania wzrosły o 7,8 proc. Pogorszył się wskaźnik poziomu kosztów z 93,7 proc. przed rokiem do 94,3 proc.

Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wzrosły o 7,1 proc., a koszty tej działalności – o 8,0 proc.

Wskaźnik rentowności sprzedaży brutto zmniejszył się z 6,4 proc. do 5,5 proc., wskaźnik rentowności obrotu brutto – z 6,3 proc. do 5,7 proc., a wskaźnik rentowności obrotu netto – z 5,3 proc. do 4,7 proc.

Wynik finansowy ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniósł 209,4 mld zł i był niższy o 7,2 proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Wynik finansowy z pozostałej działalności operacyjnej ukształtował się na poziomie 10,8 mld zł i był wyższy o 8,1 mld zł niż przed rokiem. Zanotowano poprawę wyniku na operacjach finansowych (3,9 mld zł wobec 2,4 mld zł w okresie styczeń-wrzesień 2022 roku).

Wynik finansowy brutto wyniósł 224,1 mld zł (wobec 230,6 mld zł przed rokiem), a jego obciążenia ukształtowały się na poziomie 39,1 mld zł (wobec 38,3 mld zł przed rokiem).

Zysk netto wyniósł 223,6 mld zł i był wyższy o 1,8 mld zł od uzyskanego w okresie styczeń-wrzesień 2022 roku, a strata netto wyniosła 38,6 mld zł i zwiększyła się o 9,1 mld zł w skali roku.

Zysk netto wykazało 77,2 proc. ogółu przedsiębiorstw (wobec 78,7 proc. rok wcześniej).

tus/ gor/


Artykuły powiązane

Nowe wyzwania prezesa Banku Japonii

Kategoria: Analizy
Zagadnienie łagodzenia polityki pieniężnej w otoczeniu wysokiej inflacji to jedno z szeregu wyzwań, w obliczu którego stoi nowy prezes Banku Japonii
Nowe wyzwania prezesa Banku Japonii

Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce

Kategoria: Trendy gospodarcze
Po pandemii globalny e-commerce notuje malejącą dynamikę wzrostu, a w niektórych geografiach nawet spadek obrotów. Jego nową siłą napędową stają się media społecznościowe, a niedługo będzie nią także metaverse.
Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce