PIH: W VII ’24 sprzedaż sklepów małoformatowych +2,5 proc. rdr

Sprzedaż detaliczna sklepów małoformatowych w lipcu 2024 r. wzrosła w Polsce o 2,5 proc. rdr, natomiast liczba transakcji spadła o ponad 3 proc. – wynika z szacunków Polskiej Izby Handlu i firmy badawczej CMR.

Jak podają autorzy badania spadek liczby transakcji w całym kanale sklepów małoformatowych to w dużej mierze efekt zmniejszającej się liczby placówek tego formatu.

„W przeliczeniu na sklep, zarówno średnia liczba transakcji, jak i liczba sprzedanych opakowań były wyższe niż przed rokiem. W lipcu 2024 r. klienci sklepów małoformatowych kupowali średnio 3,9 opakowań produktów (niewielki wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r.) i płacili za zakupy średnio 24,43 zł, czyli o 6 proc. więcej niż przed rokiem” – dodano.

tus/ ana/

 


Artykuły powiązane

Kierunki chińskiej polityki w zakresie rozwoju gospodarczego i społecznego

Kategoria: Trendy gospodarcze
Docelowy wzrost PKB Chin w 2024 r. na poziomie 5 proc., zwiększenie krajowej konsumpcji, kontynuacja realizacji celów rozwojowych, w tym nacisk na rozwój nowoczesnego systemu przemysłowego, zmniejszenie barier w dostępie do rynku w celu przyciągnięcia kapitału zagranicznego, poprawa otoczenia biznesowego dla przedsiębiorstw zagranicznych, kontynuacja działań na rzecz obniżania emisji dwutlenku węgla i osiągniecie neutralności węglowej to główne kierunki chińskiej polityki w 2024 r.
Kierunki chińskiej polityki w zakresie rozwoju gospodarczego i społecznego

e-CNY – cyfrowy pieniądz banku centralnego Chin

Kategoria: Trendy gospodarcze
Mija 10 lat od rozpoczęcia prac zmierzających do wprowadzenia w Chinach cyfrowej formy pieniądza emitowanej przez bank centralny (CBDC – Central Bank Digital Currency) oznaczonej symbolem e-CNY i określanej potocznie jako cyfrowy juan.
e-CNY – cyfrowy pieniądz banku centralnego Chin

Szybko, wygodnie, bezpiecznie – rozwój innowacji płatniczych na polskim rynku

Kategoria: Analizy
W ostatnich latach byliśmy świadkami rozwoju nowoczesnych metod płatności w naszym kraju, a zmiany te miały istotny wpływ na nasze codzienne życie. Jeszcze mniej więcej dekadę temu trudno było sobie wyobrazić szybkie poranne zakupy w osiedlowym sklepie bez zabrania ze sobą portfela albo przynajmniej karty płatniczej; w dodatku nie każdy punkt handlowo-usługowy akceptował wówczas płatności kartą na niewielkie kwoty. Obecnie do dokonania płatności wystarczy inteligentny zegarek, który chwilę wcześniej służył do pomiaru sportowych osiągnięć w czasie porannego joggingu.
Szybko, wygodnie, bezpiecznie – rozwój innowacji płatniczych na polskim rynku