Konkurencja na rynku sprzedaży detalicznej w Polsce w warunkach gospodarki cyfrowej
Kategoria: Trendy gospodarcze
Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży ogółem zmniejszył się w sierpniu 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,2 proc. do 8,0 proc. – podał Główny Urząd Statystyczny.
GUS podał, że w sierpniu 2024 r. w porównaniu z sierpniem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 0,7 proc.).
Z danych GUS wynika, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 23,1 proc. przed rokiem do 22,3 proc.).
Wzrost udziału odnotowano natomiast w grupach: „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 17,7 proc. do 21,0 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 15,7 proc. do 17,2 proc.).
pat/ gor/