Barometr Konsumencki OECD w III dla Polski spadł do -0,01 pkt

Barometr Konsumencki OECD dla Polski w marcu 2025 r. spadł do -0,01 pkt z 0,24 pkt miesiąc wcześniej – podała Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).

Barometr Konsumencki OECD odpowiada miesięcznemu wskaźnikowi wzrostu znormalizowanego wskaźnika zaufania konsumentów (CCI), obliczonego jako średnia:

– sytuacji finansowej w ciągu ostatnich 12 miesięcy,

– sytuacji finansowej w ciągu następnych 12 miesięcy,

– ogólnej sytuacji gospodarczej w ciągu następnych 12 miesięcy,

– dużych zakupów w ciągu następnych 12 miesięcy.

map/ osz/


Artykuły powiązane

Edukacja finansowa dla przyszłości

Kategoria: Trendy gospodarcze
Edukacja finansowa i znajomość finansów to kształcenie umiejętności, wiedzy i zachowań, które pozwalają człowiekowi podejmować świadome decyzje dotyczące pieniędzy: płatności, zaciągania kredytów, otwarcia rachunku bankowego, planowania dochodów i zarządzania nimi, inwestowania na rynku i oszczędzania.
Edukacja finansowa dla przyszłości

Ochrona konsumenta na rynku usług finansowych w Polsce

Kategoria: Trendy gospodarcze
Ochrona konsumentów na rynku usług finansowych stała się w ostatnich latach przedmiotem gorącej debaty i źródłem dużej polaryzacji społecznej. Utrudnia to rzeczową dyskusję na temat tego, jak wygląda w Polsce ochrona praw konsumentów na rynku usług finansowych oraz o tym, jak powinna ona wyglądać.
Ochrona konsumenta na rynku usług finansowych w Polsce

Znaczenie Krajowej Strategii Edukacji Finansowej

Kategoria: Usługi finansowe
Dołączyliśmy do ponad 60 państw posiadających własną strategię na rzecz edukacji finansowej. To efekt starań osób, którym na sercu leży podniesienie kompetencji finansowych Polek i Polaków.
Znaczenie Krajowej Strategii Edukacji Finansowej