GUS: W VIII udział sprzedaży przez internet wyniósł 8,0 proc.

Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży ogółem zmniejszył się w sierpniu 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,2 proc. do 8,0 proc. – podał Główny Urząd Statystyczny.

GUS podał, że w sierpniu 2024 r. w porównaniu z sierpniem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 0,7 proc.).

Z danych GUS wynika, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 23,1 proc. przed rokiem do 22,3 proc.).

Wzrost udziału odnotowano natomiast w grupach: „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 17,7 proc. do 21,0 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 15,7 proc. do 17,2 proc.).

pat/ gor/


Artykuły powiązane

Kierunki chińskiej polityki w zakresie rozwoju gospodarczego i społecznego

Kategoria: Trendy gospodarcze
Docelowy wzrost PKB Chin w 2024 r. na poziomie 5 proc., zwiększenie krajowej konsumpcji, kontynuacja realizacji celów rozwojowych, w tym nacisk na rozwój nowoczesnego systemu przemysłowego, zmniejszenie barier w dostępie do rynku w celu przyciągnięcia kapitału zagranicznego, poprawa otoczenia biznesowego dla przedsiębiorstw zagranicznych, kontynuacja działań na rzecz obniżania emisji dwutlenku węgla i osiągniecie neutralności węglowej to główne kierunki chińskiej polityki w 2024 r.
Kierunki chińskiej polityki w zakresie rozwoju gospodarczego i społecznego

Konsumpcja prywatna szwankuje

Kategoria: Trendy gospodarcze
Dane Głównego Urzędu Statystycznego o PKB za IV kwartał 2023 r. pokazują stagnację w spożyciu gospodarstw domowych. Ekonomiści przewidują  odwrócenie tych tendencji w bieżącym roku.
Konsumpcja prywatna szwankuje