Niemcy: Na XI indeks nastrojów konsumentów wyniósł -18,3 pkt

Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na listopad 2024 r. wyniósł -18,3 pkt wobec -21,0 pkt miesiąc wcześniej – podała w komunikacie grupa badań rynkowych GfK.

Analitycy spodziewali się indeksu na poziomie -20,5 pkt.

Wskaźnik oczekiwań biznesowych był na poziomie 0,2 pkt wobec 0,7 pkt poprzednio.

Indeks oczekiwań co do dochodów wyniósł z kolei 13,7 pkt wobec 10,1 pkt poprzednio.

Wskaźnik gotowości do wydawania pieniędzy przez konsumentów wyniósł -4,7 pkt wobec -6,9 pkt poprzednio.

aj/ ana/


Artykuły powiązane

Oczekiwania gospodarstw domowych pomagają przewidywać inflację

Kategoria: Trendy gospodarcze
Oczekiwaniom inflacyjnym gospodarstw domowych zazwyczaj nie poświęca się zbytniej uwagi przy monitorowaniu i prognozowaniu inflacji, częściowo dlatego, że wykazano, iż mediana ich oczekiwań ma mniejszą moc predykcyjną niż oczekiwania innych podmiotów. Niniejszy artykuł ma na celu dowieść, że zmiany w rozkładzie oczekiwań inflacyjnych gospodarstw domowych są istotne dla prognozowania inflacji w najbliższym czasie i oferują dodatkowe informacje w porównaniu z miernikami rynkowymi i oczekiwaniami prognostów. Sugeruje to, że oczekiwania inflacyjne gospodarstw domowych powinny odgrywać większą rolę w monitorowaniu inflacji, a w konsekwencji w kształtowaniu polityki pieniężnej.
Oczekiwania gospodarstw domowych pomagają przewidywać inflację

Inwestowanie czynnikowe – inteligentny sposób na nieprzeciętne zyski?

Kategoria: Trendy gospodarcze
Inwestowanie w uznane międzynarodowe indeksy giełdowe uchodzi za najlepszą metodę budowania majątku na giełdzie przez zwykłych zjadaczy chleba. Dla szczególnie ambitnych istnieje jednak metoda dająca szansę na uzyskanie nawet nieco lepszych wyników, a przy tym uniknięcia ryzyka związanego z wybieraniem pojedynczych spółek. Tą metodą jest tak zwane inwestowanie czynnikowe (ang. factor investing).
Inwestowanie czynnikowe – inteligentny sposób na nieprzeciętne zyski?

Światełko w tunelu – w oddali

Kategoria: Trendy gospodarcze
Polscy przedsiębiorcy wykazują ostrożny optymizm w ocenie sytuacji gospodarczej. Nie na tyle duży, by jednak planować inwestycje.
Światełko w tunelu – w oddali