GfK: Indeks nastrojów niemieckich konsumentów na III: -30,5 pkt

Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na marzec wyniósł -30,5 pkt. wobec -33,8 pkt. miesiąc wcześniej – podała w komunikacie grupa badań rynkowych GfK.

Analitycy spodziewali się indeksu na poziomie -30,5 pkt.

kkr/ asa/


Artykuły powiązane

Regionalne zróżnicowanie inflacji a oczekiwania inflacyjne konsumentów

Kategoria: Badania pracowników NBP
Uwaga władz monetarnych, makroekonomistów i analityków ekonomicznych koncentruje się na wskaźnikach ogólnokrajowej inflacji. Z kolei konsumenci mają skłonność do kształtowania opinii o zmianach cen na podstawie swoich doświadczeń, opartych na codziennych zakupach, które zazwyczaj są dokonywane niedaleko miejsca zamieszkania.
Regionalne zróżnicowanie inflacji a oczekiwania inflacyjne konsumentów