Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w lutym 2023 r. w Polsce 8,7 proc. wobec 8,3 proc. w styczniu – podał Główny Urząd Statystyczny.
Wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących w lutym 2023 r. wzrosła o 1,7 proc.
GUS podał, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,9 proc. przed miesiącem do 26,3 proc.), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 21,5 proc. do 22,1 proc.).
Z kolei spadek udziału odnotowały jednostki z grupy „meble, rtv, agd” (z 18,7 proc. do 17,9 proc.).
map/ osz/